Gå til innhold

Kan noen hjelpe oss med jentenavn til julitulla vår?!


Frøken Elin

Anbefalte innlegg

Uff, syns det er kjempevanskelig denne gang. Vi venter ei jente i juli. Vi hadde guttenavn klart, men jentenavn sliter vi med. Noen som har noen gode tips til enkle jentenavn uten R? Første jenta heter Julie... Alle tips mottas med takk ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen bokstaver du foretrekker da? At navnet begyner med mener jeg?

 

navn uten R:

 

Mie/Mia

Mille/Milla

Ella

Live

Lydia

Ea

Vilma

Selma

Synne

Signe

Emma

Lea

 

 

 

litt av hvert her da ;) skrev ned noen jeg kom på i farten uten R :) Det kan jo hjelpe på hvis du et hvilke "type" navn du liker og så prøver å lete på navnedebatten eller www.norskenavn.no for eksempel?

 

lykke til med navnevalg! Vi venter også ei jente, og navnet er ganske klart :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og mange gode forslag snille sommefugl ;o) Hva har dere endt opp på da? Dere er heldige som har navnet klart, men vi har jo litt tid igjen vi også da, å skal nok bli enige til slutt. Men alltid moro med nye tanker fra utenforstående når vi selv står fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Synne

- Live

- Sanne

- Lotta

- Hedda

- Malie

- Vilde

- Lilly

- Helle

- Livia

- Lina

 

....er noen av de jeg har måttet forkaste da jeg skjønte at her kommer en gutt til :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske sikre på at vi får ei jente som skal hete Agnes, men ikke hundre prosent sikre enda da.

 

andre alternativer vi har er:

 

Liv

Johanne

Astrid

Eirin

(Min favoritt er desverre akkurat "tatt" da et vennepar kalte lille jenta si Sigrid)

 

Vi liker litt tradisjonelle gamle navn :)

 

Man får nesten se an lille tulla når hun kommer :) men holder nok en knapp på Agnes her i gården ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk jenter!!! Har flerevenninner med barn (er selv litt tregt ute i følge mange, he he...), så derfor kjenner jeg igjen poblemet med at mange navn er "tatt". Jeg er Rogalending og samboer er Østlending. Uttaler derfor boksaven R ulikt. Derfor eneste kritreie er at R ikke skal være i navnet... Lykke til med navnevalg og ellers alt annet videre i svangerskapet til dere også :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

jeg hadde noen fine som jeg ville bruke men jeg skal ha gutt så da blir det nok ikke det..

 

emmalin

emelin

lotte

mia

tuva

 

de har jeg stått litt på :)

 

lykke til med å finne navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...