Gå til innhold

Eggdonasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det og kan fortelle? Bare om prosessen/inngrepet, ikke det praktiske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det forbudt i Norge?

Skrevet

Jo. Det er derimot ikke forbudt å reise til feks Spania og utføre det der.

Skrevet

Spania, Latvia osv osv. Jeg ville lest gamle tråder i donor egg/sæd-forumet. Der er det masse info. :)

Skrevet

Eller Danmark og Island.

Har du hatt frysesorsøk ved ivf? Er nogenlunde likt med medisiner slipper unna voldsomme hormonkurer og sprøyter.

Må nevne at de forskjellige klinikkene har forskjellig opplegg.

Mannen her levrte sitt ca 2 mnd før. Da de hadde donoregg ringte de og avtalte at jeg kom to dager senere om det ble befruktning.

Dro ned og satt de inn, resultatet ble tvillinger:-)

Skrevet

Takk for tips! men det er meg som evnt skal donere.. Har hittil bare funnet tråder om folk som mottar egg, men har kanskje ikke lett langt nok tilbake i tid.

Skrevet

Du kan donere i DK, men ikke til kjente. Du får bet 1000dkr.

Skrevet

Hadde vært lurt om du da formulerte deg bedre.

Skal du donere må du gjennom hormonkuren med nesespray og hormonsprøyter.

Skrevet

Hei HI :)

Så spennende at du skal donere, hvilke omstendigheter er det? Ble litt nysgjerrig jeg nå.

Når du skal donere vil jeg tro at du går gjennom det samme som ved IVF/prøverør. Altså at du blir satt på medisiner som hemmer dine egne hormoner (nedregulering), og noen uker etter starter du på hormoner som gjør at du produserer egg som vokser seg stor og fin (stimulering), så blir disse tatt ut ved en forhåndsvis enkel prosedyre (et uttak). Du kan nå se på forumet assistert befruktning.

Så en kan si at prossessen består av nedregulering, stimulering og uttak.

Lykke til! :)

Skrevet

Takk for svar :). Det er til en som står meg nær. Jeg har ikke bestemt meg ennå, bla fordi jeg ikke helt vet om jeg er ferdig med egne barn. Dessuten er jeg veldig redd for uttaket, bla pga traumatisk fødsel.. Startet en ny tråd, så det ble litt klønete formulert her.. Men nå har jeg vel bare surra med to tråder! Ja, ja :).

Skrevet

Er du sikker på å donere til en du kjenner? Er hun sikker på å få egg av deg?

Jeg gjorde det på en annen måte. Hadde ed i Danmark før landet åpnet for ed for utenlandske kvinner.

Ei venninne bosatt i Danmark (er norsk) donerte bort egg for at jeg kunne få ed i DK.

Hun ga bort til noen andre enn meg, og jeg fikk anonymt.

Nå i ettertid er jeg glad for at jeg fikk anonymt.

Tenk dere godt om.

Du kan selvfølgelig få flere barn selv om du donerer bort egg.

Skrevet

Ok, skjønner... Men et uttak er ikke store greierne. Jeg har hatt tre, og jeg følte ikke nevneverdige smerter ved noen av dem. Det er svært sjeldent at jeg har hørt om noen som har opplevd store smerter ol ved uttak, jeg ville ikke vært bekymret for det hvis jeg var deg. Om hvis det skulle vise seg at du er av de få som syntes det er vondt, så tar det ikke lang tid å ta ut eggene.

Er nå en spennede dette da, men kan for by på en del etiske problemstillinger, men det har dere vel tenkt ut på forhånd.

Hilsen 21:23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...