Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Hva MÅ man ha med seg? Helst ikke så veldig dyre ting. Shopping? Hvor må man gå? Tips til plasser man kan gå ut? Spise? Hvordan er prisnivået i London?
Moonfreckle Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Nå er det sykt mange år siden jeg var i London sist, men for shoppingen sin del, så ville jeg garantert ha fått med meg markedene i Camden Town. Der finner du massevis av ting, som du ikke finner i de vanlige butikkene. Det store markedet tror jeg er på lørdag/søndag, men det er i uken massevis av mindre butikker og små marked i dette området. For 10-12 år siden var det fortsatt veldig koselig å være i Covent garden, hvor blandt annet gatemusikanter og gjøglere står for underholdningen. Har i det senere hørt dårlige ting om dette området, men det kan jo ha vært det berømte 'øyet som ser'.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Prisnivået i London er jevnt over litt dyrt. Sko er billig - iallefall barnesko. Så sjekk ut UK-størrelser før du reiser. Sportsklær finner man også mye mer rimeligere enn i Norge. Et must er jo Disneybutikken som ligger i Oxford Street. GAP selger også mye fint til hele familien (Oxford Street). Billigst sminke finner man på Apotekene. De har mange forskjellige merker. Mat bør inntas på pub. Bare gå inne en sidegate - og du vil alltid finne en koselig pub. Tips: Gode sko og ryggsekk. Ikke gidd å prøv å bære poser.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 London har ALT, så du må nesten si litt om hva du vil shoppe, hva du er interessert i, hva slags mat du liker osv.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 London er gigantisk; det nytter ikke skrive om alt som er verdt å få med seg i et innlegg Klær i sentrum er stort sett dyre, så om du vil storhandle anbefaler jeg deg å komme deg vekk fra turistfellene og litt ut mot distriktene. Skal ikke så veldig langt før det begynner å bli fine priser. Mat, alkohol o.l. er ganske mye billigere enn Norge. Hva som er verdt å se avhenger av hva dere er interessert i og hvem som er på tur, ikke minst. Selv syns jeg Imperial War Museum er fan-taaaaas-tisk! Ligger ikke så langt fra Waterloo togstasjon, gratis inngang, fantastiske utstillinger. (Obs: Holocaust-utstillingen er sterke saker og anbefales ikke for barn under 14-15!) Markedene er også verdt å få med seg (bare pass godt på lommebøkene, særlig om dere stopper opp for å se på tryllekunstnere). Kanskje også en musikal eller en konsert? Ellers vil jeg anbefale dere å gjøre research på egenhånd. Er det noe dere er spesielt interessert i? London er jo en perle f.eks. for folk som er fan av Queen - man kan lett legge opp en liten pilgrimsreise og besøke huset Freddie Mercury bodde i den siste tiden, bandets stampub og andre steder det kan være morsomt å ha sett. Eller hva med Notting Hill-besøk hvis man er jentegjeng på tur? Mulighetene er mange, og London er en rik by hvis man vet litt om hvor man vil på forhånd
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Hvis du har kun et par dager, og du bare skal shoppe, vil jeg anbefale BlueWater shoppingcenter som ligger litt utenfor London. Her har du butikker og restauranter mer enn nok for et par dager, og du er helt væruavhengig. Campanile er et hotell ved BlueWater som er billig men veldig bra. Ca tusen kroner natta for to pers, og fine tremannsrom hvis man er tre. Pundet er billig nå, så hvis du ikke skal ha spesielle merkeklær er det ganske billig nå. http://www.bluewater.co.uk/ http://www.campanile-dartford-south-east-london.co.uk/en/index.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå