Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Fikk ikke med meg begynnelsen. Men nå sa de at matbudsjettet var på 12.000 kr i mnd, hvordan er det mulig? Sa de noe om hva mat de kjøpte? Vi er 2 voksne og 2 barn, bruker vell rundt 5000 kr i mat i mnd, dette er inkludert take-away, bleier, vaskeprodukter etc. Å jeg lager stort sett mat fra bunn av, men grønnsaker.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Det reagerte jeg også på, syns det var helt sinnsykt mye - og de hadde vel bare ett barn? De må enten ha fine matvaner, eller spise mye ute... Vi er bare 2 enda, og vi bruker ca 4000 i mnd på mat og husholdningsartikler.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Jeg er overrasket over hvor MYE penger de har til rådighet. I alle programmene jeg har sett, settes det opp flere titalls tusener på hver post og jeg lurer på hvor høye lønninger de egentlig har. Men det heter jo LUKSUSfellen. Kunne godt tenkt meg en versjon av dette programmet for oss med lav lønn eller trygd.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Jeg syns også det var vanvittig og fikk heller ikke med meg begynnelsen, men det er jo typisk at de som er med på Luksusfellen bruker mye penger på å spise ute. Hvis man feks kjøper lunsj på bensinstasjon eller kafe de fleste dagene blir det fort mye penger.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Ja, det må jo være mye utespising, eller så kaster de kanskje utrolig mye mat? Er så herlig etter vi begynte med middagslister å handlelister. Handler kun det som står på listen, sparer mye penger på det!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Ser ikke på programmet, så vet ikke hvor mange de er, men vi bruker minst 10 000 kr i måneden (inkludert bleier og vaskeprodukter ol.). Ikke noe problem det ;-) Vi er 2 voksne og 4 barn (2 av dem spiser like mye som en voksen). Om du er så sunn som du beskriver, og ikke får mat av noen eller dyrker selv, så tviler jeg sterkt på at dere bare bruker 5000 kr i mnd på mat inkludert take-away. Vil heller tro ca 7000 kr. Med mindre dere er ekstremt finspiste da, og/eller dere/barna får mat i bhg/på skole/på jobb, spiser lite frukt, drikker veldig lite melk osv. Beklager skepsisen, men vi har finregnet på matbudsjettet vårt flere ganger, og vi er ikke noen som skeier ut med dyr mat i ett kjør eller handler på dyre butikker, det er bare det at man stor familie som ønsker å være sunne, så går det mye mat og mye penger på det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 De hadde netto inntekt på 45000 i mnd, og det er vel ganske gjennomsnittlig. Ikke mye ihvertfall..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #8 Skrevet 13. mars 2011 Alva; det er jo ganske stor forskjell på og ha 4 barn og 1 barn på et par år som de i luksusfellen hadde.. Selv er vi 2 voksne og har to barn på 15 mnd og 3 år. Kan tenke meg at vi bruker rundt 5000 kr i mnd. Vi har alltid fersk frukt og grønnsaker i hus. Vi spiser ganske sunt, mye rent kjøtt, kylling, grønnsaker osv. Men vi følger godt med på tilbud og handler mye av butikkenes egne merker feks first price frukt og grønnsaker, sparer ufatlig mye penger på det og kjenner heller ikke forskjell på banane fra fp eller bama. Brød baker jeg selv og alt av mat blir laget fra bunnen av.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #9 Skrevet 13. mars 2011 Dette var en famile på 2 voksne og 1 barn (barnehagebarn). Du sier jo at din familie spiser som 4 voksne og 2 barn, da er det jo ikke rart at dere bruker 10.000 kr på mat i mnd. Du kan tvile så mye du vil, men det er det vi bruker, da lager jeg fiskekaker, fiskegrateng osv fra bunnen av. Baker ofte brød. Dette er jo mye billigere enn å kjøpe skikkelig brød på butikk som koster 30 kr. Har et skolebarn, så h*n får frukt på skolen, utenom spises alle måltider hjemme for både barn nr.1 og 2. Virker som du tror at dette var kritikk mot dette paret, å det var det ikke. Jeg berre lurte på hva de brukte alle de pengene på, siden de ikke var mer enn 3 stk. HI
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #10 Skrevet 13. mars 2011 Enig med Alva her. 4000-5000 i måneden på mat (+ oppvaskmaskinpulver, vaskemaskinpulver, tøymykner, zalo, bleier osv, osv) skjønner jeg ikke kan være mulig..? Ikke hvis dere spiser kjøtt eller fisk til middag hver dag ihvertfall. Men 12 000 var kanskje i overkant hvis de bare hadde ett barn. Og sannsynligvis dårlig råd..? Da burde man jo skjerpe seg litt med tanke på pengebruk. Men... Programmet heter jo luksusfellen;) hehe.. Så dette er jo mennesker som ikke vet helt hvor de skal begynne for å klare å spare penger.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #11 Skrevet 13. mars 2011 Vi er to voksne og to barn på 10 og 3 år. 10 åringen spiser omtrent like mye som meg. Hadde mat/husholdsbudsjett på 10 000 før (handlet stort sett bare i coop-butikker for det er det som finnes i hjembygda) Nabokommunen fikk Rema 1000 og Europris, og nå kjører jeg dit for storhandel med lange lister annenhver uke, og vips var mat/husholdsbudsjettet bortimot halvert! Handler alt av toalettpapir o.l på Europris, og mat til både to- og firbeinte (har to katter, tre hunder og et par gnagere) på Rema, og til sammen blir det ca 2000,- for to uker. Aldri vært over 2000,-. Må supplere med litt frisk frukt, melk og litt ferskvarer her hjemme i løpet av måneden, men til sammen har vi ennå ikke oversteget 6000,- -ligger vanligvis noen hundrelapper under. Jeg baker brød, og lager mye mat om ikke helt fra bunnen av, så ihvertfall nesten!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. mars 2011 #12 Skrevet 13. mars 2011 Ok, da er det jo stor forskjell ja! Ett lite barn spiser jo ikke så mye nei. De spiser kanskje mye ute? Det blir jo fort dyrt, selv for bare 3 personer. Siden du baker mye brød, kan du kanskje komme med tips til meg? Jeg klarer å bake brød, og de hever seg flott, blir ikke tørre osv, men det er noe med smaken som verken barna eller jeg liker. Akkurat som om det er en slags gjær-smak som henger igjen i brødene enda jeg bruker lite gjær (ca 1/2 pakke til 2-3 brød). Har prøvd ulike ingredienser, med og uten korn, ulike hevetid både før og etter (og også prøvd å heve 5-6 ganger), men uansett så blir det denne litt sære smaken på brødene synes jeg. Kanskje det bare er fordi jeg er vant til butikkbrød? Eller er det noe som må i brød for å unngå dette? Beklager min skepsis, jeg bare synes det virker så rart at noen med bare 2 barn mindre enn oss kan klare seg på halve budsjettet vårt. Hadde skjønt det dersom vi sløste mye og sånt, men vi gjør faktisk ikke det. Men vi spiser mye da. På en vanlig dag spiser vi f.eks i snitt 1,5 brød, 12-15 frukter, 4-5 yoghurter, drikker/bruker 2 liter melk osv
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #13 Skrevet 13. mars 2011 Jeg prøver meg stadig på ukeshandlinger, men er ikke så flink til å følge det opp. Men når jeg skriver liste og planlegger innkjøp ender vi som oftest på ca 1200 i uka. Vi har 2 barn, en på 2,5 år og en på 1,5 år. Når jeg bare lar det suse og gå og ikke handler fornuftig bruker jeg nok 10 000 i mnd på mat.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #14 Skrevet 13. mars 2011 Oj, tror fort vi også bruker ca 2-3000 i uka på dagligvarer/kantinemat/spise ute/vin.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #15 Skrevet 13. mars 2011 Vi har faktisk brukt opp til 14 000,- på mat i mnd. Vi er en familie på 5 med to bleiebarn. Vi spiser aldri mat ute. Men vi kunne vært mye flinkere til å passe på å handle på tilbud og ikke dra så mange småturer på butikken som resulterer i mye småkjøp. Jeg vil ikke se på oss selv som storspiste. Men mannen min røyker så det trekker jo opp. Men vi handler ofte firstprice produkter å prøver faktisk og tenke økonomisk også...tro det eller ei...Og det som er mest tankevekkende er at, de gangene jeg er flink til å kjøpe mye frukt og grønt, blir forbrukskostnadene ekstra høye
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #16 Skrevet 13. mars 2011 Billigbrød koster 5kr pr stk. Så det er billigere og bruke dem enn å bake selv. Jeg hadde ikke gjort annet enn å bake brød jeg, skulle jeg ha gjort det. Vi spiser 1brød hver dag
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #17 Skrevet 13. mars 2011 Vi bruker MINIMUM 3000 i uka. Blir jo over 12000 det. To voksne og to småbarn.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #18 Skrevet 13. mars 2011 2 voksne og to små her og, men snur ikke på krona.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #19 Skrevet 13. mars 2011 Vi er 2 barn over bleiealder og 2 voksne. Vi bruker 6-8000 i måneden på mat og annet. Vi handler mye på tilbud slik at vi har mat i frysere og skap, alle har med matpakke på jobb og skole, og ingen av oss røyker eller snuser. Vi koser oss med god mat i helgene, gjerne indrefilet og fersk fisk, men det har vi god råd til.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #20 Skrevet 13. mars 2011 Vi er 2 voksne og en på 5 år. Vi bruker fort 10000 kr i mnd. Bor "øde" til med Coop marked som nærbutikk. Kjøper alt der, ...kunne nok dratt med bil og ferge for å handle på fastland, men... Er ikke flink å spare, og hiver nok ALT for mye matvarer. Gubben er "cocacoliker", og det blir nok mye av det på meg også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå