Gå til innhold

Erfaringer med å kjøpe barnevogn brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe duovogn brukt, men hvordan er deres erfaring på dette? Blir de mye slitt etter å ha vært brukt en gang tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kjøpt vogn brukt, men jeg har solgt en. Denne vognen var pent brukt. Var en tvillingvogn som jeg ikke hadde brukt så veldig mange ganger. Solgte den billig også - så min kunde fikk et skikkelig røverkjøp:)

Sjekk hjulene nøye - de er jo dem som blir slitt.

Skrevet

kjøpte en et år gammel brio kombivogn som var lite brukt og den var kjempefin!4000 kr for vogn samt en vinterpose som fulgte med,var absolutt verdt det!

det er jo bare å se på vogna før du kjøper den det,se etter fukt og lukt på den,samt spør hvor den er blitt oppbevart.

Skrevet

Har veldig gode erfaringer med å kjøpe og selge brukt. kjøp vogn i nærmiljøet, slik at du kan dra og se på vognen. Ta av hjulene og se etter rust, det er ofte her det setter seg først. På vogner med svivelhjul, test vognen med et barn oppi, da ser du om svivelhjulene funker som de skal. Ta ut vognen i sollys, og se om den er solbleket. Sjekk under kalesjen feks, der solen ikke har kommet til, for å se om det er fargeforskjeller i stoffet. Kjøper du en vogn som har begynt o solbleke, må du regne med at den blir mer bleket veldig raskt. Det er nemlig en slags nedbryting som er begynt, som når den først har begynt, går temmelig raskt. Det går forøvrig å farge opp en ensfarget kalesje igjen, med farge fra Panduro. Ta ut madrass eller trekk, og sjekk trebunnen i bagvogner. Her kan ofte jordslag/mugg sette seg. Be selger legge sammen vogna , og test et par ganger selv. Be om kvitteringer, uansett om garantien har gått ut eller ikke, man har fortsatt fem års reklamasjonsrett i Norge. Kjøp kvalitetsmerker, de er det lettere å skaffe reservedeler til, hvis noe skulle skje med vognen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...