Gå til innhold

Lar dere andre arve babyklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som flere ganger har spurt om å arve mine to, men jeg har alltid endt opp med å si nei (og hun veldig snurt). Har også opplevd at det har blitt hinta fram av andre, men da har jeg bevisst ignorert det.

Nå venter vi en baby til, så det er uaktuelt å gi noe bort før vi vet hvilket kjønn barnet har... Og skal jeg være ærlig, er det mye jeg ikke har lyst til å gi bort. Har mye fine og dyre klær, noe vil jeg sjølsagt ta vare på, så barnebarn o.l. kan arve, men mye av det kunne jeg heller vurdert å selge. Er klær jeg har investert mye penger i, og jeg vil gjerne ha tilbake for det (veit jeg kan selge for en god pris, ser i hvert fall at folk kjøper den type klær for gode priser på finn.no).

Er jeg veldig sær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva som er sært eller ikke jeg, men jeg gir med glede bort klærne etter gutten vår. Nå får vi jente, så jeg gir bort mesteparten av det som er blått. Noe tar jeg såklart vare på, er jo noe som betyr mer en anna. Og siden det her er siste barnet, så trenger vi det ikke, da står det bare å tar opp plass, så glad noen vil ha det jeg :)

Skrevet

Vi lar andre arve, og vi tar imot arveklær fra andre :o)

Jeg er VELDIG glad i gjenbruk.

Skrevet

Folk venter seg altfor godt betalt for brukte klær på Finn! Så lenge det ikke er veldig spesielle klær, er det nok ingen som er villig til å betale halv pris.

Skrevet

Har vel ikke skrevet at jeg forventer halv pris, men jeg veit at jeg har klær av merker som selger veldig godt brukt (mye dyre merker), og at jeg derfor kan selge unna det jeg sjøl ikke vil ta vare på, og få godt betalt. De pengene jeg får for klærne, kan jeg jo bruke til å kjøpe barna nye... Hadde jeg gitt dem, hadde jo andre fått gode klær uten å betale noe, mens jeg må betale masse for nye.

PS: jeg selger f.eks. ikke bodyer og sånt på finn.no (har ikke solgt noe enda), det har jeg ikke problemer med å gi bort... Men finere kjoler osv. som har kostet mye (og som vi har veldig mye av) er det jeg tenker mest på...

HI

Skrevet

Tar vare på noe (klær vi har fått i gave, hjemlagde klær og det fineste), men mesteparten gir jeg bort.

Har ikke plass til å lagre og å selge barneklær er ikke noe jeg gidder når jeg har venner som kan nyte godt av klærne.

Det vi har arvet gir jeg enten tilbake (om de vil ha det tilbake), lar det arve videre eller til Fretex.

Skrevet

Jeg sparer det meste av det som er pent, kaster det som er slitt og så er det kanskje noen plagg av og til som jeg gir bort. Jeg gir også bort om noen ønsker seg spesielle ting jeg tilfeldigvis har. Vi er noen venninner som låner av hverandre. Vi låner pensko, fine jakker, vognposer, senger, bilstol osv.

Dine klær så du bestemmer. Det er jo mange som bare har den på loftet selv.

Skrevet

Det Squawen sa..

Gir bort, og arver selv.

Skrevet

Jeg arvet mye av en venninne, og fikk resten jeg trengte til jenta var rundt 1 år i fødselsgaver. Jeg kaster de som er stygge og utvaska og gir bort resten. Skjønner ikke hvorfor jeg skal samle på slikt:)

(Har beholdt et par søte kjoler, og noe hjemmelaget)

Skrevet

Jeg kommer til å ta vare på mye av det hjemmelagede og andre spesielle ting. Resten kommer jeg til å gi bort til noen som trenger dem med beskjed om at de kan beholde det de vil bruke og gi resten til noen andre eller fretex. Søsknene våre skal selvfølgelig få tilbud om å låne de tingene vi ønsker å beholde også, hvis de ønsker det.

Skrevet

Søstra mi fikk ei jente tre mnd etter meg, så hun arver og låner alt av babytøy som hun vil ha fra snuppa mi:) Vi skal ha flere barn både søstra mi og jeg, så regner med vi kommer til å bytte klær en stund! Vi arvet masse babytøy - kjempedeilig!

Skrevet

Jeg lar ikke hvem som helst arve. Har gjemt en del i tilfelle det kommer barn i nær slekt. Da skal de få. Men dyre dresser osv. selger jeg på Finn.no.

Jeg får faktsik 500,- for en dress som jeg kan legge i ny dress. Blir for dumt å gi det bort da. Bodyer og sånt kunne jeg godt gitt bort.

Dersom min søster får flere barn, skal hun seff. få så mye hun vil. Hadde jeg hatt venner som hadde spurt kunne jeg gitt bort litt.

Skrevet

Je synes det er kjempe gøy å gi bort klær. Jeg har gitt bort babydyner, leker, vippestol, klær, vogn til litt forskjellige folk. Folk blir jo så glad. Og da blir jeg glad.

Skrevet

Jeg lar folk arve, kunne sikkert ha solgt mye av det jeg har gitt bort men nei jeg gir bort.

Får jeg en baby til en gang får jeg sikkert mye i gjenn til de jeg har vært snill med tenker jeg.

Jeg liker gjennbruk! Derfor sender jeg vidre ting. litt morsomt jeg gav en kurv til venninden min og nå har hun gitt den vidre med neste barn blir det 6 eller 7 barn som sover i den. Og den er kun solgt en gang.

Skrevet

Frøkna her har jo vokst ut av 56 nå, å vi har masse klær som er for smått. Tenkte at jeg ville gi det bort.

Men så har jeg blitt så glad i de klærna, er redd for at jeg vil angre rett og slett.. Blir kanskje annerledes når man får flere barn.?

Skrevet

Jeg ga ikke bort noen ting etter førstemann, men nå har alt blitt brukt av to gutter og jeg vet at vi aldri får noen flere barn (hvis ikke hormonspiralen skulle svikte en gang i fremtiden...), så nå gir jeg bort de aller fleste hverdagsklærne uten å føle noe annet enn at det er litt trist at vi aldri skal ha noen så små babyer igjen. Klærne i seg selv har vi stort sett fått brukt såpass mye at det ikke er noe problem i gi dem bort pga det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...