Gå til innhold

16 åringer som ikke gidder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er litt fælt å se..

En bekjent av meg, gidder ikke prøve noe på skolen.. orker ikke..

H*n har opplevd en del ting som gjør at livsgleden synker og føler at alt h*n gjør blir feil.. Skulker mye og har mye sinne inne..

H*n er under barnevernet, men bor fortsatt med foreldrene. De foreldrene skulle egentlig aldri fått hatt unger.

Når er det man skal prøve å ta tak i slikt? og hvordan?

Ser nå ut som barnevernet har "lagt" opp saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dete bør være en plasseringssak. Institusjon. for barnets del. Foreldrene skal en drite i her. Barnets fremtid avhenger av at noe skjer. Det vet du også, HI.

Det skulle skjedd for lenge siden.....

Skrevet

Ja, fikk vite at barnevernet var på tur til å få til noe tvangsflytting i 2009.. Da hadde 16 åringen skulket 4 mnd i strekk.. og det var ting hjemme som var grunnen. Men har ikke skjedd noe.

Hi.

Skrevet

Bare meld fra til barnevernet igjen og igjen. Helt til noe skjer. Det trengs virkelig. 4 måneders skulk??? det bør alarmere alle!!!!

Ja, jeg har erfaring med tenåringer med slik oppførsel, så det er ikke tilfeldig at jeg svarer deg.

Hvordan ser fremtiden til ungdommen ut, hvem jobber med å hjelpe

?

Skrevet

Helsesøstra på skolen har sendt bekymringsmeldinger. Og politet har vel plikt i å melde ifra når det har vært vold? og politet har vært kontaktet? Skal melde ifra, men syns det ikke har blitt gjort noe..

Nå får h*n litt hjelp på skolen h*n går på. Men trur ikke det er nok og de har ikke helt kontroll over h*n.. Plutselig er h*n forsvunnet fra skoleområdet og det kan gå dager før h*n kommer igjen.

Hi.

Skrevet

Høres nesten ut som en 4-24 sak........

Som vi har her... og her er ikke 4-24 nok engang. Vi må til med lukket avdeling pga gjentatte rømninger fra en 4-24-institusjon......

Det er faktisk for sent å få ekstra hjelp i skolen når barnet er kommet så langt. Skolen har skulket unna sitt ansvar, og ungdommen lider pga det. Dette er sannheten. Min ungdom skal ha all rett til å saksøke skolen sin for tapt skolegang, for det var det de la opp til....

Skrevet

hva er en 4-24 sak?

Skrevet

Tvang. 4-24 i barnevernsloven.

Skrevet

Hmm..

Men hva er det som evnt. må gjøres da? Vil gjerne være med å hjelpe jenta, men vet ikke helt hva jeg kan gjøre..

Ja. jeg skjønner det! virker som skolen ikke skjønner at de også har et ansvar..

Hi.

Skrevet

Du må hjelpe 16. åringen!! ingen fortjener det der..

Skrevet

Har store ønsker om å hjelpe.

Skrevet

Melde fra til barnevernet???

Skrevet

Her har det blitt meldt masse leser jeg, synd at systemet tydeligvis ikke fungerer som det skal :/

Skal ikke gå for mye inn på detaljer, men jeg vet hvor dårlig systemet kan fungere i visse tilfeller. Misforstå meg rett, BV er viktig å ha, men det er for lite penger og folk, og en del ganger, feil folk.

Du må gjøre det beste utav situasjonen. Har du mulighet til å være litt sponsor for jenta? Du sier du er bekjent, så kanskje du ikke er så gammel selv? Kjenner du noen GODT voksne (som har hatt tenåringer selv osv) folk som kan ha åpnet hus løsning for jenta? At hun kan komme når det er vanskelig hjemme, noen som kan følge henne til og fra skolen, hjelpe henne med lekser, snakke med henne om dagen som har vært osv? Det kan gjøre mye å ha et sted man kan "flykte" til og ha voksne som tar ansvar og hjelper. Noen ganger er nabokjerringa bedre enn BV....

Skrevet

Har jo blitt skrevet at det har blitt meldt til barnevernet en rekke ganger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...