Gå til innhold

Er det "greit" å bade sammen med sin 6 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt i badekaret her idag og min 6 åring var frossen og ville så gjerne oppi han også. Vi har aldri hatt for vane å hverken dusje eller bade sammen så jeg vet liksom ikke hva som er greit. Det er vel sikkert enda mindre greit når det er en gutt og ikke en jente som bader med mamma? Vi har et greit stort badekar, men jeg ble litt i tvil om hva som er moralsk riktig her. Det er jo ikke mye som skal til før man går over grenser nå til dags.

Burde jeg isåfall hatt badetøy på?

Vil gjerne ha deres meninger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud... det er ungen din!!!!

Jeg har kjeftet på min tenåring i nettoen mange ganger, når det har vær behov for det. Finnes da ingenting seksuelt ved det!!!!

Du er forelderen, og å være naken for sine barn er ikke galt!!!!

Det som er galt, er når en forelder tenner seksuelt på sine barn. Gjør du det?

Skrevet

det samme sier jeg. bad med ungen din. 6 år er ikke gamle ungen. jeg skjønner at du tviler, fordi det ikke er mye som skal til nå om dagen før man har tråkket over noen grenser. men hvordan er det når vi er i svømmehallen da? da dusjer vi nakne forann barna våre, og andres barn også. jeg dusjer med begge mine barn, de er 2 og 4. for oss er nakenhet helt naturlig. jeg går ikke å skjuler meg for dem.

Skrevet

Nei herregud sånt kan man da ikke spørre om. Tenner da vel ikke på barn! Lurte bare på om han er for stor til å sitte i badekaret med mamma da.

Skrevet

Nei i svømmehallen blir det noe annet. Jeg dekker meg ikke til heller hvis jeg dusjer her hjemme. Tenkte kanskje bare at det var "feil" å sitte i badekaret sammen. For meg føles det ikke feil, bare koselig og gøy, men som jeg sa- andre kan jo synes at sånt er grisete eller rart. Derfor jeg ville ha andres meninger.

Skrevet

Ja, det er selvsagt helt greit. Hvorfor i all verden skulle du hatt badetøy på??

Skrevet

Vet du hva? Alle mennesker har sine personlige grenser som vi ikke skal tråkke over uten tillatelse. Dersom DU synes det er ok og 6 åringen din synes det er greit, ja - da er det greit da. Men gjør det ikke utelukkende fordi dinbaby-damene sier at noe annet enn å bade sammen er hysterisk.

Jeg bader ikke sammen med min 6-åring. Det handler om våre grenser og ikke om sex. =P

Skrevet

Det er det du som bestemmer, jeg personlig synes at nakenhet er helt natrurlig så lenge det er naturlig for barnet. Men den dagen barnet synes det er ekkelt respekterer vi barnet.

Skrevet

skjønner deg godt.

vet det ikke er unormalt eller galt å bade sammen med sitt barn, men jeg føler meg ikke vel i en slik situasjon...

Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Den dagen gutten selv synes det er ubehagelig eller han er på vei inn i puberteten er det ikke så greit lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...