Gå til innhold

Ble klappa til av min sønn på 2,5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt på kafe, og da jeg sa at vi skulle dra hjem ble han sint og slo meg. Nå er vi hjemme og her sitter og griner, er så lei meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt lei meg av det, jeg hadde blitt ganske irritert. Hva var konsekvensen han fikk for det da?

Skrevet

Vet du, det synes jeg er en frykelig umoden reaksjon av deg. Det er slikt små barn gjør når de blir sinte, og de må lære at det ikke er en akseptabel reaksjon. Det at slikt skjer må man tåle som forelder.

Skrevet

Folk stirret, så jeg sa bare at han ikke må slå mamma igjen, kledde på han og gikk derfra.

Skrevet

Serøst?? Sitter du og griner pga det??

Skrevet

Du sitter å griner?? Er du 10 år?! Herregud!

Kanskje greit å lære sønnen din at sånne ting får konsekvenser?

Eller er han et produkt av hva du har oppdratt han til kanskje? Kan jo virke sånn.

Skrevet

Jenta mi på 17 mnd klabber til meg flere ganger daglig. Alle andre hun kjenner også.

Hadde jeg grått av den grunn hadde jeg vel ikke gjort mye annet:)

Skrevet

og hvilke konsekvenser fikk dette for ungen din??? gutten her klabba til meg for en stund siden og da bar det rett ut i gangen på time out. fikk forklart hvorfor han blei satt dit og måtte sitte der til han hadde forstått hva han hadde gjort galt. når han kom inn igjen mått han be om unnskyldning.. han har aldri slått noen etter det. med en på den alderen der må du være tøffere enn du framstår her. å begynne å grine hjelper i allefall ikke.

Skrevet

Nåmmen stakkar lille deg, ååååh skal mamma blåse på?? Voks opp!

Skrevet

Hvor gammel er gutten din da 16.41?? Han måtte sitte der til han skjønte hva han hadde gjort galt, hva hvis det hadde tatt hele dagen da? Du høres ikke helt pedagogisk stabil ut du heller.

Skjønner morshjertet ditt kan få seg en knekk HI, men en stor gutt på 2,5 burde skjønne at han ikke skal slå. Du skulle gitt han en tydelig konsekvens med en gang.

Skrevet

Hehe 16:44, den var bra.

Jeg kan ikke forklare, han er 2 og 8 mnd så jeg har sett han sint mange mange ganger før og han har slått meg og rundt seg når han var sint, så det er ikke det, men hvor hardt han gjorde det, at det var så uventet og alle de dritt folka som stirret ++++at jeg kanskje er litt hormonell....jeg vet ikke, bare føler meg elendig mor. Jeg trengte å høre hva dere hadde å si, det hele gikk over, takk takk.

Skrevet

ikke gråt da.. det er jo helt normalt i denne alderen, og det kan være vanskelig å bli kvitt problemet også. men la det bli en konsekvens neste gang han slår. som en time out på en stol, det funker veldig bra. da kan han sitte der i 2 minutter uten at noen ser på han eller snakker til han. så får han be om unnskyldning etterpå. =)

og til deg litt lengre oppi her som måtte kommentere time outen til hun andre.. bit det i deg da.. du skjønner at hu ikke lar barnet sitte i gangen hele dagen. hun ordla seg nok litt feil bare. jeg fatter ikke hvorfor noen skal legge seg oppi hvordan de andre oppdrar barna sine, og komme med summe kommentarer her..

Skrevet

16.41 her..

han er nå 3.5 år og dette er ca 6 mnd siden. jeg lot han jo ikke sitte der i all evighet da. herregud. planen var å la han sitte der i 5 min men han kom ut selv før det var gått 5 min.. på hvilken måte er jeg pedagogisk ustabil?? håper du kan forklare meg det for det var nemlig dette vi blei anbefalt av ped leder i bhg..bhg hadde nemlig møte med alle foreldre som hadde barn i 3 års alderen for å opplyse litt om trass og sånne ting.. men hun har vel sikkert ikke peil hun heller for hun er vel ikke medlem i bim politiet..

Skrevet

ohhhh.. jeg hadde ikke kledd på noe som helst. Bare dratt med ungen og klærne, og dratt hjem til skjennepreken delux!!!

Ja, jeg har vanskelige barn(diagnoser), og kjenner det koker i meg når foreldre er slappe, slik hi her viser.

Hva faen er du lei deg for???? Hva med det barnet ditt gjorde med deg???

Skrevet

Du hadde ikke kledd på noe som helst? Det er midt på vinteren! Hva om HI ikke har bil?

Skrevet

Det hele gikk så fort, jeg skjønte ingenting. For et øyeblikk koste vi oss og neste stirrer 10 personer på meg og kinnet mitt verker....

HI

Skrevet

Og så hva? kle på ute, kanskje? Det trengs.

Skrevet

Man kler på barn før man tar dem med ut i kulda, uansett hva de har gjort.

Skrevet

Hva har det å si at 10 personer ser på dere? DU har ansvar for ditt barn. Og dermed det å oppdra ungen til å kunne være ute blant folk.

Jeg hadde blitt SÅ forbanna, og tatt ungen der og da. For det hadde vært nødvendig. Om så hundre personer så på meg, så hadde jeg oppdratt ungen min.

Skrevet

hehehe.. OK.. utenfor døren da ;) du er nå søt, nn 17:03 ;)

Skrevet

Bare spar deg hersketeknikkene dine. Man ivaretar barns primærbehov, uansett hva de har gjort. Å kle på dem før man tar dem med ut i kulda faller inn under primærbehov.

Skrevet

Skal du gjøre timeout riktig, skulle han sittet der i 3-4 minutter.

Ped ledere har ikke alltid rett, ikke de i mine barns bhg i hvert fall ;-)

Og er det virkelig sant, har dere hatt møte med ped ledere for å lære hvordan man håndterer barna sine?? Høres sykt ut. Og veldig rart, det har jeg aldri hørt om før.

Skrevet

Hersketeknikk? Tror du bør lære hva det er....

Skrevet

Jeg vet godt hva hersketeknikk er. Det finnes fem typer hersketeknikker. Det å omtale sin debattpartner som "søt" faller inn under latterliggjøring.

Skrevet

Nei, jeg mente bare at du høres søt ut(og kanskje naiv), som vil ordne alt før du fjerner barnet fra situasjonen som skaper STORE problemer for resten av familien :)

De har bil, eller andre steder å kle på. Og å kle på jakken rett utenfor restauranten er ikke noe galt.

Føler du at jeg vil herske, ja..... da viser det bare at du ikke helt vet hva du snakker om.

PS! Vi har snø og vinter her også. OG jeg har flere barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...