Gå til innhold

2 år og over i stor seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullungen blir 2 like etter at nurket kommer. Er det for tidlig å kjøpe voksenseng (med sengehest selvsagt)?

Blir dumt å kjøpe en ny sprinklerseng med madrasser og hele balletten dersom 2-åringen flytter ut av sin...

(overmadrassen skiftes selvsagt uansett)

Hva har dere andre gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel ikke noe galt med det?? :)

vi flyttet vesla over i voksenseng rett før hun ble 2 år.. og vi måtte også ha sengehest.. hvis ikke hadde hun falt ut.. men hun trivdes i den senga.. :)

Skrevet

Det kommer an på barnet det da. Her hadde det ikke funket så bra enda tror jeg.

Venter nr 2 om ikke så lenge, og hadde sånn sett hatt bruk for sprinkelsenga, men tror ikke det hadde gått. Han er ikke så glad i å legge seg/sove, så tror han bare ville stått opp igjen (og igjen og igjen) om han hadde hatt fri vei ut av sengen. Han blir 2 år og 4 mnd når babyen kommer.

Så vi finner en annen løsning for babyen de første mnd, mest trolig en Bedside Crib. Førstemann sov i grunn lite i sengen sin de første mnd, så ser ikke noe prekært behov for at babyen trenger den med det første.

Skrevet

Lllebror hr i huset fikk også 90*200 seng 3 måneder før han ble 2 år. Det var helt strålende! Alle er fornøyde. :D

Skrevet

Vi har flyttet gutten vår i egen seng for et par uker siden, han er 2 og år 4 mnd. Har ikke sengehest, men sengen er 90 cm bred. Har ikke vært noe problem i det hele tatt :)

Skrevet

HVIS barnet ikke går ut av sprinkelsenga ennå, hadde jeg enten prøvd å få lånt meg en vugge eller en sprinkelseng av venner. Baby kan jo ligge i vugge e.l. et halvt år før det "må" over i sprinkelseng. Hvis eldstemann allerede kan klatre ut av sprinkelsengen hadde jeg flyttet han/henne over i vanlig seng. Vi hadde tre helt forskjellige barn, førstemann gikk ut av sprinkelsenga før han var året, andremann sov i sprinkelseng til han var over tre.. Tredjemann gikk fort ut av sprinkelsenga også, så når de var 2,5 og fire år fikk de køyeseng, og trives godt der :-)

Skrevet

mini fikk ny seng på 2 års dagen sin:) kjempe stas og har vært en suksess. han forlangte faktisk å spise middag i senga første dagne:):):) litt stolt kan man si:) han var ikke av den typen som kom seg ut av sprinkelsenga så det var ikke det som var grunnen til sengebytte. men hvis du selv mener at ditt barn er klar for ny seng syns jeg du skal gjennomføre det. en gang må dem jo bytte alikevel så det er like greit å ta det nå som seinere. dessuten har jeg hørt at desto lenger du venter desto større er sjansene for at barnet blir vanskelig å legge og at det står opp oftere enn hvis dem er mindre.. stemte her men er jo selvfølgelig forskjell på unger:)

lykke til:)

Skrevet

vi la eldste over i stor seng når han var 19mnd. Gikk kjempe fint. MEN, gjør det NÅ, ikke rett før babyen kommer. Da "tar babyen" sengen hans, tenker for å forebygge sjalusi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...