HerGårDetUnna!!! Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Vi har en stue på ca 20 kvadrat(+/-). Vi må nok plate om før vi tapetserer da platene er gamle og sprekker. Hvilken type plater vil dere anbefale? Gips? Og hvilken type tapet?
Meg og knoll&tott Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Pusset opp stuen i sommer. Litt større en deres da, men det går jo ut på ett Vi valgte 5,5 vegg med huntonitt ferdigmalte plater ( sånne som ser ut som panel om du skjønner) og en halv vegg med tapet. Brytende farge, og er kjempefornøyd Men over til det du lutrte på, er det i skjøytene platene er sprukket? Det finnes en slags striesak som man limer på på samme måte som tapet, og det reparerer det meste av sprekker. Men hvis det er mye ville jeg platet omigjen veggene... Sponplate vs gips. Det kommer litt an på om du har mye på veggene. Gips tåler lite vekt, så man må henge ting på stenderne, men utseendemessig blir det det samme. Gips er lettere å håndtere synes jeg.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Vi har ikke pusset opp stua da, men soverom:) Vi har lagt smartpanel, og sponplater under tapeten. Tapeten tror jeg er vinyltapet, som er enkel å sette opp, du klarer det selv:) Snakk med de der du kjøper tapeten:) Sponplatene tåler mer en gipsen, og begge må sparkles, spon mindre enn gips. Å ikke minst blir det myyyye mer pussestøv av gips:) Så jeg ville gått for spon under tapet og strie. (vi har sånn glassfiberstrie uten mønster)
Gjest Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Styr nå for guds skyld unna gips! Finnes ikke no' tristere, dødere og mer håpløst materiale! Hvorfor må dere skifte plater? Sparkle og pusse, tross alt en ganske mye mindre kostnad enn riving, rydding og oppsetting av nye plater. Eller hva med panelplater? F.eks. perlepanel. Sjekk www.byggma.no og klikk deg videre inn på "Huntonit" og videre til "innendørs produkter". Der kan du klikke litt rundt og se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå