Gå til innhold

Kan man bruke OB om natten i mangel av nattbind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helt glemt å kjøpe nattbind,og kommer meg ikke i butikken i dag fordi jeg er alene med en liten med omgangssyke...

Kan jeg bruke OB i natt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er ikke noe problem. Jeg har så store blødninger at jeg må bruke begge deler...

Skrevet

Javisst, men det er lurt å stå opp en gang i løpet av natten og skifte. En tampong skal ikke sitte inne i mer enn 5-6 timer, uansett om det er dag eller natt.

Jeg anbefaler deg å skaffe deg en kopp. Mooncup, Divacup, Ladycup... Mye å velge mellom! Selv har jeg både Mooncup og Ladycup, og jeg elsker det! Jeg setter den inn om kvelden, og behøver ikke å skjenke den en tanke før jeg står opp. Ingen lekkasje, og behøver ikke å tenke på at den ikke skal sitte inne for lenge. Helt genialt :)

Skrevet

8 timer kan den fint sitte inne!

Skrevet

Det ville jeg ikke tatt sjansen på. Et familiemedlem av meg fik TSS av tampongbruk. Hun hadde latt den sitte inne i syv timer, og ble fryktelig dårlig. Hun lå på sykehus i mange dager. Det var etter dette jeg gikk over til kopp. Legen på sykehuset sa at egentlig bør man ikke bruke tampong i det hele tatt, fordi det gir så utmerket grobunn for bakterier, men at dersom man gjør det bør man max la den sitte inne i fem timer.

Hilsen hun som svarte over

Skrevet

Åtte timer er altfor lenge! Æsj, gjør dere virkelig det? Fysj, så uhygienisk!

Skrevet

Ville heller aldri latt en tampong sitte i 8 timer. Det trengs bare minimal kunnskap for å forstå hvordan bakterieutviklingen i en tampong full av blod, i kroppstemperatur, utvikler seg over så lang tid. Når blodet kommer i kontakt med tampongen, kommer det også i kontakt med oksygen, og forråtnelsesprosessen begynner. Den sjansen hadde jeg ikke tatt - for ikke å snakke om hvor ekkelt det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...