Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Var på vei til butikken og 2 åringen hadde akkurat sovna da vi ankom butikken. Jeg skulle bare ha noe småtteri i butikken, og tenkte at med bil med sotete vinduer, samt at bilen står i skyggen, da kan jeg vel la henne sove. . . tenkte det var greiere enn å vekke henne og ta med en trøtt unge inn i en bråkete butikk. (det var ingen som ble forferdedet dagen før da jeg fant et sovende barn i sandkassa i barnehagen som var ikledd -strømpebukse og fleesdress under en fo`ret parkdress. .. ute var det 10 varme! Hun var våt av svette. JADA dette var ikke det lureste jeg har gjort, MEN... Fikk jo så "hatten passet" av to damer som var på vei til å ringe både lensmann og barnevern FOR JEG KUNNE DA UMULIG VÆRE ET NORMALT TENKENDE MENNESKE. ( hun sa også at jeg måtte være tilbakestående som hadde levna en BABY i bilen.) Er det bare jeg som har gjort noe så dumt? - er det virkelig ingen andre som har bråløpt inn på butikken mens de hadde et sovende barn i bilen?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Det er nok mange som gjør det, jeg tør ikke. Redd bilen skal bli påkjørt, stjålet eller begynne å brenne.Kanskje jeg er hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 jeg kunne aldri ha gjort det, og skjønner heller ikke hvorda andre kan gjøre det. Greit, alle gjør ting på sin måte, men akkurat DET skjønner jeg ikke at man vil ta sjansen på!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Det har jeg gjort flere ganger når det har vært småærend ja. Vogna står ute når lillegutt sover også selv om det KAN komme en hund, fugleller lignende. Han er ett år nå og leker i 1. Etg mens jeg er i vaskerommet under og setter på ei maskin med klær selv om noe KAN løsne fra et møbel eller lignende som er såsmått at han kan kveles om han putter det i munnen. Jeg tar sjansen : )
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Jeg har gjort det mange ganger... løpt inn å handlet noen få ting, bor på ett veldig lite sted med en liten nærbutikk hvor bilen står helt ved inngangen. Alle kjenner alle.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Så ungen din tåler ikke butikker og være trøtt???? stakkars barn.... Var vel heller det at du ikke orket det styret.......Må si meg enig i de to damene..... Egoistisk og uansvarlig...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #8 Skrevet 13. mars 2011 Jeg har ikke førekort så jeg skal vel egentlig ikke svare. Men om du parkerer bilen utenfor butikken løper inn for å kjøpe et brød eller melk så ser jeg ikke problemet. borte max 3 min. De alle fleste her inne røyker og da går dere jo fra barna inne for å gå ut å røyke. ser ikke forskjellen jeg da.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #9 Skrevet 13. mars 2011 Ja, det gjør jeg. Jeg er så vill og gal at jeg går ut med søpla når ungene er inne også! Sommeren når minsten var liten, så satt vi ute når minsten sov inne. Iik
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #10 Skrevet 13. mars 2011 jeg per ofte inn på butikken når barna sitter i bilen. de er 4 og 2. om de er våkne eller om de sover kommer på det samme. her er det ingen som kommer og stjeler bilen. jeg tar alltid med meg nøkklene inn da, for jeg tør ikke ta sjangsen på å la bilen stå å gå. eller at 4 åringen skal prøve seg på noe. vi er ute når barna er inne etter at de har lagt seg også. noen ganger kan vi sitte på verandaen til naboen også, som bor vegg i vegg med oss!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #11 Skrevet 13. mars 2011 Hadde hatt null problemer med dette om jeg bodde på bygda. (som jeg gjør) Alle kjenner alle og ungene er veldig trygge:)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #12 Skrevet 13. mars 2011 Har gjort det flere ganger både med sovende og våkent barn,låser bilen og er borte max 4-5 min.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #13 Skrevet 13. mars 2011 Jeg etterlater ofte mine barn i bilen mens jeg løper rett inn på nærbutikken og handler en ting eller to. Skal jeg handle skikkelig tar jeg de selvfølgelig med meg
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #14 Skrevet 13. mars 2011 Skjønner ikke åssen dere kan sammenligne det å gå fra barn i bilen, med å sitte ute på verandaen når abrnet sover i senga si ?? Dere forstår vel at det ikke er det samme ? Ingen som kommer å kjører på senga. Men noen kan faktisk kjøre inni bilen når den står parkert. Synes det er helt idiotisk å faktisk forsvare det å gå fra et barn i bil.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #15 Skrevet 13. mars 2011 Hvor har du det fra at de aller fleste her inne røyker? Merkelig påstand, som jeg ikke forstår helt hvor kommer fra?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #16 Skrevet 13. mars 2011 Det er faktisk større sjans at det skjer noe farlig når du kjører (og da er i bilen sammen med barnet). Ergo bør etter ditt resonement alle la barna være igjen hjemme, fordi bil er farlig? Er det sånn å forstå? Kan jo skje når man triller tur også, så det bør også ungås? Og er det bare når barna er bittesmå det er ulovlig å etterlate dem i bilen? Eller skal de hærsjes med helt opp til de skal få eget sertifikat og egen bil. Er det DA greit at de får være i bilen selv, som voksen sjåffør, eller skal mamma være med på hver eneste kjøretur inntil den dag hun blir gammel og dør. Og hva så, med avkommet? Selge bilen og gå i dekning under dyna? Man kan ikke være panisk redd for alt, mener nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #17 Skrevet 13. mars 2011 Om bilen står pent og pyntelig på en parkeringsplass, barnet sover tungt og du kun skal inn for å kjøpe noe småtteri ... Da er det kanskje like greit å la ungen sove i bilen. Men jeg hadde nok følt meg mest komfortabel hvis det var noen i bilen med henne. Ting kan selvfølgelig skje, men risikoen er ganske liten. Få har dødd i en bil som stod parkert )
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #18 Skrevet 13. mars 2011 Om jeg bare skal ha en ting eller to lar jeg barnet sitte i bilen, og hadde noen snakket slik til meg så hadde de fått svar på tiltale skal jeg love. Jeg er også så gæærn at jeg går i søpla, postkassa og på do i 2 etg når ungen er i 1 etg.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #19 Skrevet 13. mars 2011 Jeg må si jeg synes folk her inne virker helt hysteriske! Høres ut som mange står og hauker over barna sine 24t i døgnet, til og med når de sover. Det må da være en helt vilt stressende situasjon å konstant befinne seg i. Kjære vene, foreldrene våre gjorde ting vedig annerledes enn vi gjør i dag, for ikke å snakke om generasjoner før det. Vi kan ikke kontrollere alt, det er ikke mange ulykker man hører om som involverer en parkert bil utenfor en butikk, noen minutter alene sovende i bilen går fint.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #20 Skrevet 13. mars 2011 Nei, men du setter vel ikke barna i en situasjon som kan være farlig, alene ? Det er mye som er farlig, ja, og mye man ikke kommer unna, sier seg jo selv at man ikke alltid kan være hjemme med barna, men man MÅ ikke la dem sitte alene i bilen.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #21 Skrevet 13. mars 2011 Jeg gjør det ikke, av to grunner. For det første ville ejg aldri tilgitt meg selv dersom noe skjedde, bilen ble stjålet, begynte å trille e.l. For det andre vil jeg ikke at datteren min skal våkne opp og være helt alene og bli redd.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #22 Skrevet 13. mars 2011 Tenker på følelsen jeg ville fått dersom jeg kom ut fra butikken og bilen ikke var der lengre... Eller om den plutselig sto i full fyr (En bil som begynner å brenne kan bli fullstendig overtent på null tid). Så nei, jeg tar absolutt ikke sjansen på å sette igjen barna i bilen, tar heller den ekstra jobben med å ta dem med meg inn. For sikkerhets skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå