Gå til innhold

Tips mot øreverk, trenger desperat hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 4 år er veldig forkjølet, og klager over at han har fryktelig vondt i ørene.

Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har gjentagende ørebetennelse ville jeg tatt ham med til kiropraktor.

Skrevet

Gi paracet og nesespray (det blir værre om han er tett i nesen). La han sove med hodet høyt, det dunker i ørene når han legger seg ned.

Det kan være bedre å gi en litt for svak paracet oftere, enn full dose bare tre ganger i døgnet. Bare pass på at døgndosen ikke overskrides. Da har han jevnt smertestillende i kroppen og slipper smertetopper mellom hver tablett.

Som regel skyldes øreverk virus og det må bare gå sin gang. Men om han får veldig høy feber eller ikke er bedre om 3-4 dager ville jeg gått til legen, da kan det være bakterier og han trenger antibiotika.

Skikkelig vondt er det, masse godt bedring til han.

Skrevet

For å lindre litt mot smertene kan du varme opp litt olje (soyaolje, olivenolje e.l.) til kroppstemperatur og dryppe noen dråper inn i øret. Jeg bruker å helle litt olje på litt sølvpapir og varme opp i vannbad, deretter ta oljen på litt bomull og dryppe inn i øret. Det er veldig behagelig. Ikke ta for mye olje, da blir det bare gris...

Skrevet

Gutten min hadde det samme forrige måned, og fordi han hadde så sterke smerter sent på kvelden så ringte vi legevakten.

Legen ba oss gi paracet og nesespray, og hvis det var like ille etter 1 døgn så skulle vi ta kontakt igjen ( dagen etter var det mye bedre).

Vi hever alltid sengen når lillegutt er forkjølet ( legger noen bøker under hvert sengebein ved hodeenden).

God bedring til gutten din!

Skrevet

Paracet og nesedråper (ikke saltvann) er det som hjelper best her. Så hever vi senga så han kommer litt høyere. Hatt mange kvelder sittende med en gutt sittende i fanget sovende.

Øreverk er ikke godt!

God bedring :)

Skrevet

et kjerringråd som mamma brukte på oss når vi var små var å skrelle en hvitløksbåt, gjerne kutte den litt så "saften" på hvitløken kommer frem og putte den i øret. Ikke så liten at den forsvinner, men heller så den stikker ut! verdt å prøve:)

Skrevet

Takk jenter.

Han har heldigvis ikke vondt i dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...