Gå til innhold

Erfaringer med å bli satt i gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin i går 12 mars, men ingen baby..

En del vondter i korsrygg, mensmurringer og øm "der nede" men.. Er førstegangs og aner jo ikke hva jeg går til.. :)

Min lege og jordmor ønsker å ha meg inn for overtidskontroll allerede nå til mandagen, 2 dager etter termin. Jeg har hatt et fint svangerskap med fine prøver og helt normal størrelse på baby, men de vil nok ha meg inn fordi jeg er overvektig..

Men kjenner jeg er litt stressa for å evt bli satt i gang.. Mener jeg har hørt at det er så intenst og fælt.. noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang med førstemann, og det ble ikke noe ut av. De fikk ikke igang noe som helst, men det var 3 uker før termin, så det hadde vel litt å si. Var ikke moden eller klar for fødsel i det hele tatt. (Ble satt igang pga vannet gikk, og da må ungen ut etter noen døgn uansett).

Jeg fikk rier av dryppet jeg fikk altså, og de var vonde nok, men de var ikke uutholdelige. I tillegg varte de ikke så lenge, sikkert derfor de ikke ga noen fremgang, og endte med ks til slutt.

Men i og med jeg ikke har hatt andre rier enn dem jeg fikk da, vet jeg ikke om det var vondere eller mindre vondt enn hva som er normalt.

Skrevet

Jeg ble i gangsatt sist, en uke etter termin. Hadde ingen modening, fikk to stikkpiller før det skjedde så mye. Begynte å kjene smerter i nitiden på kvelden (første stikkpille ble satt om morgen, den siste på ettermiddagen), fødselen var i følge sykhuset i gang rundt halv ett om natten. I følge meg kom store smertene i elleve tiden på kvelden. Barnet var ute ved femtiden. Jeg syntes det var vondt, men jeg hadde en letter fødsel enn mange av mine venninner som har hatt "normale" fødsler. Jeg opplevde det ikke som verre enn det jeg hadde ventet, heller omvent. Uten at det er noe godt å føde altså, jeg tror det gjør vondt uansett.

Det som kan gjøre at det er "vondere" å føde når man blir i gangsatt er at åpningsprossen går "fort".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...