Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Jeg er arbledig og får engangsstønad når barnet kommer. Det jeg lurer på er om dette går ut over far på noe vis? får han de ukene han har krav på (pappaperm). og må jeg skrive hvor mange uker jeg skal ha mammaperm på navbrevet? Spiller det noen rolle når jeg er arbledig??
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Har DU rett på permisjon da? Får du dagpenger?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #3 Skrevet 14. mars 2011 jeg får engangsstønad. Har dagpenger nå ja.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #4 Skrevet 14. mars 2011 Du har jo ikke rett på perm når du ikke er i jobb?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #5 Skrevet 14. mars 2011 Mener å ha lest at dagpenger gir rett til foreldrepenger jeg? Hvorfor skal du da ha engangsstønaden? Mener også at far kun har krav på permisjon im du har krav på det. Å det har du vel når du har dagpenger? http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 jeg har ikke vært i jobb de siste 6 av 10 mnd. HI
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Dagpenger og sykepenger teller på lik linje som lønn. Så du vil alikvel ha rett på permisjon med lønn om du har hatt dagpenger i de mnd du ikke har jobbet
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Dagpenger gir som flere nevner opptjening til foreldrepenger på lik linje med jobb, sykepenger, svangerskapspenger eller foreldrepenger.. Så om du har jobbet eller mottatt dagpenger eller en av disse andre ytelsene i minst 6 av de 10 siste mnd og har tjent minst 35 000 kr så kan du søke foreldrepenger.. Velger du istedet engangsstønaden får ikke pappaen fedrekvoten og har ikke rett på permisjon. Han KAN ta ut permisjon på egen opptjening men det forutsetter at du da går ut i minst 75% jobb eller fulltidsstudier.. Den tiden du er hjemme i permisjon "spiser opp" av den tiden mannen kunne tatt ut permisjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå