Gå til innhold

Lurer på hva kroppen min driver med..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hva som skjer med kroppen min. Jeg prøver å bli gravid. Forrige syklus gikk jeg 4 dager over (kroppen min er ellers meget presis, og jeg får menstruasjon den 28 dagen i syklusen om morgenen, hver gang). På den 4 dagen fikk jeg mensen, men det var dobbelt så kraftig blødning som jeg bruker å få, og smertene var enda verre. Nå er jeg 6 dager over tiden på den siste syklusen, og har ingen tegn til å få blødning. Har ikke særlig smerter, bare litt murring nå og da. Vekslende løs og hard mage, mye luft, dobbelt så trøtt enn vanlig. (Spiser Hemjern pga. anemi). Jeg har fått uren hud med enda mer betente porer enn normalt. Brystene er helt normale og ikke ømme. Jeg tok en negativ test i går kveld (på min 5 dag over). Kan jeg likevel være gravid, men med lite hCG i urinen? I mellomtiden tar jeg forhåndsregler, lever sunt og passer på magen. Noen som har opplevd liknende og vært gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan lett skje at syklusene kan bli forskjøvet - det KAN jo være at den forrige mensen din var en veldig tidlig SA, etter hva du beskriver. Da er det i alle fall ikke så rart om syklusen ikke er helt som den pleier å være. Bare å vente, enten kommer mensen snart, eller så tester du positivt om noen dager :)

Skrevet

Hei jeg opplever noe lignende. Jeg har 26 dager syklus skulle hat på fredag men ingen tegn til blødning bare utflod ogb muringer siden torsdag, såpass kraftige at jeg trodde det skulle komme hvert øyeblikk. Hmm gravidites test negativ i går så jeg skjønner ikke stort her.

Skrevet

Ja, jeg tror også det var en tidlig SA. Dette er så spennende altså! Er så trøtt nå at jeg må finne senga snart, skal ringe legen i morgen tidlig og få hastetime. Kanskje skriver jeg ei melding her senere i morgen om at jeg ikke lenger er alene:)

Skrevet

Til Engel.

Du er enten forsinket eller gravid med lite hCG i urinen din ennå vil jeg tro.. Jeg bestemte meg for å vente med å teste til det hadde gått ei uke over IKM. Heller vært negativt innstilt for man blir jo så sykt skuffa hver gang tanta kommer. Prøv å slapp av litt noen dager og tenk på noe annet, så tester du igjen. Jeg testa negativt ei uke over IKM så blir blodprøve hos lege i morgen, blir sprø av dette=)

Skrevet

Ble ingen lege.. Tanta kom kl.4 i natt med voldsomme smerter, ei uke over IKM. Skuffet, men får bare prøve igjen:)

Skrevet

Hei LilleFie. Så kjederlig, jeg er nok i samme båt. Tok en ny test i dag som også var negativ. 5 dager over så den er nok ganske sikker tenker jeg. Ha motet oppe kansje du får et desember barn :)

Skrevet

Hei Engel:)

Så kjipt da! Vi får holde sammen og krysse fingre og tær for at vi kan melde oss inn i desemberbarn-klubben:) Jeg har en drøm om å føde om sommeren egentlig, ser så lunt og koselig ut det, og man kan trille turer i lunt vær mens babyen enda er så liten.. Men så klart blir jeg like glad om jeg blir gravid før det.

Mamma ble litt skuffet og, hun vil veldig gjerne bli mormor for første gang:)

Hilsen meg <3

Skrevet

Hei LilleFie. Du venter til du kan få sommer barn nå eller forsetter du og prøve? Det kommer, plutselig så klaffer det. Jeg trur når man ikke tenker så mye på det og tar det som det kommer så er det da det klaffer. Jeg er student så for meg passer det og følge når semesterene slutter og begynner. Du skal nok se at det går neste gang :)

Skrevet

Hei Engel=)

Jeg kommer til å gi alt hver måned ja;) Nå er det bare å fortsette og kose seg med kjæresten. Blir jo vår straks, kanskje det blir litt lettere da:) Har bare prøvd i 4 måneder enda da, så trenger sikkert litt tid. Jeg jobber som makeup artist så for meg passer det anytime, trygg jobb å gå gravid i også. Det tok 5 år før mamma ble gravid første gang så det er bare å kjøre på, er skjeldent det går an å planlegge når det er best og få et lite rart knøtt i magen sin:)

Fie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...