Gå til innhold

Kumelk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa mi er snart 1 år og jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal begynne å gi henne vanlig melk(får MME nå) ? Varmer dere denne melken også eller?

Hva med vanlig youghurt og diverse melkeprodutker, ok å gi etter fylte 1 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo begynne i det småe. 1 lite glass melk til brødskive om morgen eller kveld.

Skrevet

Kumelk gir du henne kald og fra en tutekopp.

Gutten min får også yoghurt i bhg hver dag, har kjøpt barneyoghurt pakkene fra Litago og Yoplait.

Dette er små beger med forskjellige fruktsmaker.

Har hun ikke vært til 1 års kontroll? De trenger ikke mme lenger, men skal ha fast føde og kumelk f.eks til frokostskivene.

Her gir vi fortsatt en flaske mme i sengen før han sovner om kvelden.

Skrevet

Bare gi vanlig kald melk fra en helt vanlig kopp. Bare tull å ta omveien om tutekopp.

Skrevet

Takk:) skal på 1 års kontroll om en mnd:)

når slutta dere med melk på flaske/kopp da?

Skrevet

altså tutkopp.....

Skrevet

Tenkte hvis ungen skulle drikke selv, de fleste 1 åringer greier ikke å drikke helt fint selv av en vanlig kopp uten å helle ut alt innholdet?

Min greier å drikke fra kopp hvis jeg hjelper til slik at han ikke heller for fort.

Skrevet

Brukte aldri tutekopp.

Skrevet

De lærer veldig fort å drikke selv av vanlig kopp hvis de får prøve seg.

Skrevet

okei:)hvordan rengjør dere tutkoppen som har vært melk i?må den vaskes og kokes den også slik man gjør med MME....(pga melkebakterien)

Skrevet

Jeg ga sønnen min melk fra glass med sugerør til brødskive om morgen og kvelden. Noen ganger drakk han med sugerør og noen ganger uten. Han ville lære seg å drikke fra glasset selv. Ble mye søl, men det var den eneste måten han ville drikke på. Tror det var nytt og spennende å drikke direkte fra glass.

Skrevet

Du trenger ikke koke noe som helst til en ettåring. Da burde de tåle det meste.

Koppen vaskes på vanlig måte, for hånd med zalo eller i oppvaskmaskin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...