Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Etter at sønnen vårt begynte på skolen, så utvidet vi samværet med 40/60. Det går helt fint, men problemet er når skolen sender med info. så sender dem med bare 1 kopi. Kan være f.eks om arangementer på skolen eller foreldremøter etc. Problemet er at far glemmer å sende med disse info når jeg henter sønnen vårt på skolen. Og han forteller ikke noe om dette heller, så jeg har gått glipp av både det ene og det andre som arrangerers på skolen. Tok dette opp med læreren på foreldremøtet, om ikke det fins en annen måte å ordne dette på. Om vi evt. kunne få med to kopier eller sende det via mail. Men læreren var veldig uvillig til dette, for han mente at det ville bli for mye papir å sende med barnet vårt, og blir så rotete å sende via mail. Jeg er litt frustrert, for jeg kan ikke akkurat ringe eksen min og spør hver dag om sønnen vårt har fått med seg noe info hjem. Jeg sier hele tiden ifra hvis det skjer noe på skolen under samværs helgen, men far sier ikke en dritt. Jeg maser heler tiden på at han skal gjøre det eller sende med info med gutten når jeg henter, men han gjør det aldri. Litt rotete skrevet, håper noen skjønte det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Helt ærlig synes jeg dette er noe dere to foreldre må greie å ordne opp i dere i mellom. Hva vil det egentlig hjelpe om han får med to eksemplarer, for det blir da vel faren som får dem med seg hjem uansett?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Bekrefter bare at lik, eller tilnærmet lik omsorgsfordeling ikke er heldig.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Jeg prøver så godt jeg kan å ordne opp i dette. Men når far ikke samarbeide, så hva skal jeg gjøre da? Sender skolen med 2 kopier, så beholder far en og sender med den andre hjem til meg. Det var slik jeg tenkte. HI
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Hmm, kanskje de legger ut info på hjemmeside eller i Fronter eller noe. Kan ikke forstå at ikke du kan få tilsendt på mail da. Spør om ukeplan osv legges ut et sted, da blir det iallefall greiere å følge med. Hilsen lærer som overhode ikke forstår denne læreren:-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Det var en god ide. Vi fikk brukenavn og passord til fronter da gutten begynte på skolen. Skal ta dette opp med læreren på nytt. Takk for tipsen anonym 13.00 Hi
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Hei igjen...13.00 her;-) Der ligger nok sikkert ukeplanen iallefall. Stort sett det meste av alt som skjer skal jo stå der, så vil nok tro at du vil få mer oversikt da:-) Lykke til............, og ville fortsatt bedt om å få annet på mail. Ikke noe er vel bedre enn foreldre som ønsker å følge opp barna sine:-)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #8 Skrevet 13. mars 2011 Jeg vet at ukeplanen ligger der inne. Men skolen sender med bare info (på et papirark) når det er avslutning, karneval, disco etc. Det var dette jeg ville få en ekstra kopi med, eller får det tilsendt på mail slik at jeg ikke går glipp av noe. Men takk igjen for hjelpen 13.00 HI.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #9 Skrevet 13. mars 2011 Det kan enkelt løses ved at sønnen din har en egen mappe for slike lapper i sekken. Denne mappen skal ligge i sekken til en hver tid, og lappene skal ikke taes ut (før dagen det gjelder). Som lærer har jeg vært borti tilsvarende problem. I samarbeid med foreldrene prøvde vi først ut å sende to kopier, men det fungerte heller dårlig. Gikk over til mappesystemet, og da løste det seg. Har dere det slik kan både mor og far til en hver tid ha oversikt på hva som skjer framover. Er det spesielle ting dere må huske på som dere er redd for å glemme hvis ikke lappen kan henge på f.eks, kjøleskapet, el. er det deres ansvar som foreldre å lage en liten huskelapp eller merke av i kalenderen. Hvis ukeplaner ol. blir lagt ut på fronter burde det være en smal sak for læreren å legge ut andre beskjeder og happeninger der i tillegg, men jeg tror det vil være vanskeligere å følge med på hva som legges ut der, enn å kikke i mappa til sønnen din innimellom. Håper det løser seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå