Tante Gustava Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Jeg oppfordrer dere til å melde dere som blodgiver, samt å registrere dere i Benmargsgiverregisteret (gjøres via Blodbanken)! På den måten kan dere redde liv allerede nå, uten å måtte være død
Gjest mphs Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Kan nok dessverre ikke det siden jeg har en kronisk sykdom. Var det tidligere før jeg fikk denne sykdommen.
lille sprelle Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Det kan jeg dessverre ikke lengre. Har vært blodgiver tidligere.
Gjest Filifjonka Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Det har jeg prøvd, men pga kronisk lavt jernlager får jeg ikke gi blod. Selv om jeg aldri så gjerne vil.
Gjest Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Får dessverre ikke være blodgiver siden jeg i folkeregisteret er registrert som innvandrer fra et "ikke-blodgiver-land". Helt måse! Men slik er det visst bare...
Ugl@ Skrevet 13. mars 2011 #8 Skrevet 13. mars 2011 Jeg er både blodgiver og registrert som beinmargsdonor.
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. mars 2011 #10 Skrevet 13. mars 2011 Ja, det kan man www.giblod.no Men jeg får ikke gi bo, så da får jeg nok ikke gi beinmarg heller
♡ A & E ♡ Skrevet 13. mars 2011 #11 Skrevet 13. mars 2011 Takk,da får jeg gå inn å titte. Har tenkt på det flere ganger men har slitt mye med jernet. Men nå er det bra
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 13. mars 2011 #12 Skrevet 13. mars 2011 Har kronisk lavt jernlager, så får nok verken gitt blod eller marg da... Men er registrert som donor i alle fall;)
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 13. mars 2011 #13 Skrevet 13. mars 2011 Det er klart jeg både gir blod og står i benmargsregisteret! Det er kjempeviktig at vi som kan, gjør det. Kan man ikke, så kan man ikke Man skal ha ekstremt lavt jernlager for ikke å kunne gi blod (verdi under 5), men blodprosenten sjekkes hver gang og må være over en viss verdi (husker ikke i farten). Dersom man har kronisk lavt jernlager er sikkert blodprosenten også generelt lav (??), men dersom man bare har lavt jernlager en gang kan man fint gi blod Må bare spise litt ekstra jern. hehe..
Makko med to små gutter Skrevet 13. mars 2011 #14 Skrevet 13. mars 2011 Står i beinmargsregisteret, men blodbanken vil ikke ha meg lenger, -har får vanskelige årer!!!! - noe skal det jo være :-S
Puppen og lillemor Skrevet 14. mars 2011 #15 Skrevet 14. mars 2011 mener å ha hørt at man må vente x antall måneder etter man har vært gravid, men finner ingenting om dette på nettsidene.. noen som vet??
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. mars 2011 #16 Skrevet 14. mars 2011 jeg kan heller ikke gi blod, og merker at jeg får ekstremt lyst til å si at det er fordi jeg skifter sexpartner for ofte, men det er jo ikke sant. det hadde bare vært litt gøy om det var grunnen.
frk Nilsen Skrevet 14. mars 2011 #17 Skrevet 14. mars 2011 Vinterflickan: Jeg leste i Aftenposten(tror jeg) at de har slakket bitte litt på reglene for hvem som kan gi blod. Sjekk på giblod.no Jeg gir vanligvis blod, men nå har jeg karantene. Skal gi blod igjen når ammekarantenen er over
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 14. mars 2011 #18 Skrevet 14. mars 2011 Jeg har måttet vente hele svangerskapet + 1 år etter fødsel begge gangene, men dette kan selvfølgelig ha endret seg siden jeg fødte sist i 2008
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå