skulle så ønske... Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Hvem arver dere videre til og arver dere noe til deres barn?
Gjest mphs Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Det som kan brukes til gutt får søsteren min og resten går i UFF container. Jeg får klær etter søsterens jente til min yngste.
MrsBlidfis Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Har fått arvet litt av mitt søskenbarn.. Jeg har gitt bort klær til ei venninne av naboen.. Nå trenger ikke ho mer, så jeg vet ikke hvem som skal få arve størrelsene som går ut nå..
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Vi har arvet masse fra søsteren min og fra søsteren til en venninne av meg. Jeg tar vare på alt nå, da vi skal ha flere barn. Det blir vel kanskje flere barn i familien som kan arve videre etterhvert, vi får se! :-)
skulle så ønske... Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2011 Jeg arver lite selv og ingen å arve videre til... hadde ei jeg kunne gi videre til, men hun har tatt igjen str til mine.. Hva er UFF container?
3småtroll♥ Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Jentene sine klær sender jeg til svigrinnen til svigrinnen min:) Nå er jo de 7 og 8 år så blir ikke så mye å arve av de pluss at det ofte blir til at yngste arver etter eldste;) Lilleknott sine klær gav jeg før til en venninne, men nå er våre gutter så like i str at det ikke er noe vits mer.. Det som er noe å bruke sender jeg nå over gaten til nabogutten som er nesten 1 år yngre:) Vi har ingen å arve etter dessverre, så her blir alt kjøpt nytt.
Babyønske �� Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Gutten min arver fra et søskenbarn og gutten til et søskenbarn av meg. Disse er stort sett ikke noe å gi videre når gutten min er ferdig med de. Kjenner ikke noen som kan arve videre, så det mest brukbare går til fretex eller andre innsamlinger, det mest utslitte kastes. Klær som er kjøpt nye av oss, og kun brukt til min gutt tas stort sett vare på,(i tilfelle vi skulle få en gutt til som kan bruke de en gang(litt samler ja)). Venter en jente nå, og de nøytrale klærne blir nok tatt fram og brukt av henne etterhvert, kan hende farger jeg noe i jentefarger også.
Gjest mphs Skrevet 13. mars 2011 #8 Skrevet 13. mars 2011 Det er klescontainere der klærne blir sendt til utlandet. Altså ikke Fretex Container. Jeg liker at klærne kommer til noen som virkelig trenger de.
Gjest mphs Skrevet 13. mars 2011 #9 Skrevet 13. mars 2011 Her kan du lese mer om det. http://www.uffnorge.org/
Babyønske �� Skrevet 13. mars 2011 #10 Skrevet 13. mars 2011 UFF(Ulandshjelp fra Folk til Folk)container er innsamling ala Fretex.
skulle så ønske... Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 13. mars 2011 mphs: Jeg synes det hørtes ut som en god ting.. Synes det er flott at ting kan gå til de som virkelig trenger... Problemet for meg er at det er langt til container (fretex) og uten bil, blir det et tiltak å drasse klær på bussen for å putte i container. Og jeg skal ikke begynne med min oppfatning av Fretex.... Skulle gjerne hatt noen kjente å arve av til ja..
Sånn kan det gå Skrevet 13. mars 2011 #12 Skrevet 13. mars 2011 UFF har jo også butikker her i landet hvor de selger klær de får inn, akkurat som Fretex.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 13. mars 2011 #13 Skrevet 13. mars 2011 Ja, de trenger virkelig pengene.... det er dyrt å holde luksus eiendommer i Mexico i drift... http://www.vl.no/samfunn/article99480.zrm
Fire småtroll Skrevet 13. mars 2011 #14 Skrevet 13. mars 2011 Jeg arver fra søsteren min, hun har ei jente som er to år eldre enn min. Så arver jeg litt fra et vennepar som har tre jenter, de sliter ut det meste, men har arvet litt tøy pluss ski, staver, akebrett, leker o.l. Jeg gir klær herfra til en kollega av mannen min, de er fra polen og tar med seg klærne til venner og kjente når de er hjemme på ferie.
skulle så ønske... Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 13. mars 2011 ronja: takker for link. Dette får man til å sette spørsmål v en rekke hjelpeorg. Helt sykt. Jeg vil ikke være m å støtte slike system. Finnes det ingen kvalitetssikring av slike org? Kan hvem som helst sette ut container og påstå nødhjelp uten dokumentasjon.. Sykt
Gjest mphs Skrevet 13. mars 2011 #16 Skrevet 13. mars 2011 Hvem skal man da stole på? Og jeg som har følt at jeg har gitt klærne til noen som virkelig trenger det:( Ja de får vel inn en del på reima dressene og alt det andre jeg har gitt i god tro. Leverte 14 sekker med klær sist uke til UFF container etter å ha ryddet i skapene.
lille sprelle Skrevet 13. mars 2011 #17 Skrevet 13. mars 2011 Vi arver av noen venner og så går det videre til noen andre venner
skulle så ønske... Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #18 Skrevet 15. mars 2011 Det er jo utrolig trist at de rike skal få mer, mens de fattige får mindre... Hvor er det da ok å gi tøy og utstyr da?
Gjest Skrevet 15. mars 2011 #19 Skrevet 15. mars 2011 Har arvet endel etter barna til mine søskenbarn og litt fra venninner. Det som er fortsatt pent får de tilbake om de vil ha det eller så har jeg gitt det videre til andre venninner eller til Fretex. Det vi har fått i gave, hjemmestrikka klær, hentesettet og noen kjoler har jeg tatt vare på. Resten går i retur eller gies videre.
jippijegharfødt Skrevet 15. mars 2011 #20 Skrevet 15. mars 2011 Jeg har en gutt på 2-3 måneder som det blir endel fint tøy etter, som ull og fine dresser. Beholder tøyet en stund før jeg eventuelt skal gi det bort. De jeg kjenner som kunne arvet akkurat nå har så innmari mye klær til barna sine, og jeg vil gjerne at klærne skal gå til noen som trenger og har lyst på det. Drømmer litt om et tredje barn, så kanskje jeg egentlig sparer tøyet til meg selv, he he. Arver noe til eldstemann etter søskenbarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå