Gå til innhold

Er så kvalm orker ikke mer...

Anbefalte innlegg

Er så sliten og dårlig av denne kvalmen. Er bare 6 uker på vei. Vet ikke om jeg orker det lenger. Er så gale at jeg vurderer abort:( Holder ikke ut tanken på og kaste opp døgnet rundt til uke 12 om ikke lenger. Har 3 andre unger og ta meg av. Pluss husarbeid som må tas. Aner ikke hvordan jeg skal klare dette:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143013331-er-s%C3%A5-kvalm-orker-ikke-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg!

Jeg var sinnsykt kvalm fra jeg var rundt 5-6 uker til jeg var omtrent 15-16 uker på vei. En periode på omtrent 6 uker spydde jeg hver morgen og etter middag. Spydde også ofte etter kvelds..

Men så hadde jeg ingen andre barn å ta meg av, forsåvidt ingen jobb heller fordi jeg ble sykemeldt.

Enkelte middager har jeg helt i vrangstrupen nå. Vi hadde f.eks. ris, laks og sursøtsaus ofte den perioden, og jeg husker fortsatt følelsen av ris på vei opp fra magen..

Hvor lenge har du spydd?

2 uker?

De fleste er heldige og det går over etter uke 12.

Jeg var ikke det og hadde hyperemesis gravidarum (ekstrem svangerskapskvalme) i begge svangerskap.

Syns vel egentlig ikke synd på deg etter så kort tid.

Du blir vant til det og får på en måte til å komme deg igjennom dagene, ukene og månedene. Her har det endelig gitt slipp, jeg er nå 21 uker på vei. Hadde hypermesis i nesten 3 måneder, og det var ikke lett med en toåring og en treåring i huset, men alt går. Gikk ned mange kilo, og har nå endelig begynt å få vekta i riktig retning. Innstill deg på at det kan ta tid, og ta ting så rolig som du kan så klarer du det nok. ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...