Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Er så sliten og dårlig av denne kvalmen. Er bare 6 uker på vei. Vet ikke om jeg orker det lenger. Er så gale at jeg vurderer abort:( Holder ikke ut tanken på og kaste opp døgnet rundt til uke 12 om ikke lenger. Har 3 andre unger og ta meg av. Pluss husarbeid som må tas. Aner ikke hvordan jeg skal klare dette:(
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Føler med deg! Jeg var sinnsykt kvalm fra jeg var rundt 5-6 uker til jeg var omtrent 15-16 uker på vei. En periode på omtrent 6 uker spydde jeg hver morgen og etter middag. Spydde også ofte etter kvelds.. Men så hadde jeg ingen andre barn å ta meg av, forsåvidt ingen jobb heller fordi jeg ble sykemeldt. Enkelte middager har jeg helt i vrangstrupen nå. Vi hadde f.eks. ris, laks og sursøtsaus ofte den perioden, og jeg husker fortsatt følelsen av ris på vei opp fra magen..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Hvor lenge har du spydd? 2 uker? De fleste er heldige og det går over etter uke 12. Jeg var ikke det og hadde hyperemesis gravidarum (ekstrem svangerskapskvalme) i begge svangerskap. Syns vel egentlig ikke synd på deg etter så kort tid.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 Har du prøvd: Ingefærte Sea-band ( de hjelper meg veldig mot kvalme) akupunktur ? eller gå til legen, man kan få kvalmedempende midler.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Å jo da det orker du!!! Jeg mistet nå i februar i uke 14! Kastet opp konstant fra uke 4-14. Gikk ned 5kg. Så hvis jeg hadde hatt ett valg ville jeg kastet opp enda i stedet for å miste!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Du blir vant til det og får på en måte til å komme deg igjennom dagene, ukene og månedene. Her har det endelig gitt slipp, jeg er nå 21 uker på vei. Hadde hypermesis i nesten 3 måneder, og det var ikke lett med en toåring og en treåring i huset, men alt går. Gikk ned mange kilo, og har nå endelig begynt å få vekta i riktig retning. Innstill deg på at det kan ta tid, og ta ting så rolig som du kan så klarer du det nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå