Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #1 Skrevet 13. mars 2011 Jeg leser og hører stadig vekk at andre mødre gir mye fruktmos og youghurt til baby. Opptil flere ganger om dagen. Jeg gir det kun noen få ganger i uken. Gir heller agurk i biter og gullerotpure. Men er det så at de bør helst få i seg fruktmosen og youghurt? Han er 9 mnd nå.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #2 Skrevet 13. mars 2011 Alt med måte er en fin ting. Fruktmos mange ganger om dagen (Flere begre) og youghurt er jo ikke bra da, men det er jo sunt med frukt, så 1 om dagen er ikke så farlig. Jeg gir ett beger fruktmos, enten kjøpt eller laget selv, eller frukt i biter om dagen. Er fortsatt litt forsiktig med youghurt her. 10mnd.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #3 Skrevet 13. mars 2011 Ok. Ble litt usikker her. Er førstegangs og stadig noen nytt en lærer HI
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #4 Skrevet 13. mars 2011 9 mnd gamle babyer skal ha skikkelig mat, ikke litt gulrotpure som du skriver. Gi babyen din : Brød i små biter ( ikke med kaviar og andre salte pålegg) 2 grøtmåltider per dag mm eller mme som supplement til fast føde, vann som tørstedrikk Fruktmos som dessert eller mellommåltid IKKE yoghurt før barnet bikker 10 mnd
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Og selvsagt middagsglass eller selvlaget middag uten salt, fra babyen er 10 mnd kan du bruke melk i maten, f.eks fiskeboller i hvitsaus
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #6 Skrevet 13. mars 2011 Jeg ga fruktbeger en gang om dagen, eller jeg moste litt banan.. Det ble litt tungvint, for han nektet å spise grøt, så jeg måtte gi middagsglass og fruktmos i stedenfor. Youghurt begynte han med da han var 10-11 mnd, tror jeg. Ikke hver dag. Ikke rart man blir litt usikker;) Det er jo litt forskjellig hva folk gjør.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #7 Skrevet 13. mars 2011 Hei Hun får det også: middag, grøt, brød. Men som mellommåltider gir jeg grønnsaker
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #8 Skrevet 13. mars 2011 Frukt er sunt og det bør barnet få i seg - gjerne litt hver dag! Most frukt eller myk frukt i biter:) Agurk består av mest vann og gir ingen næring
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #9 Skrevet 13. mars 2011 For en ni mnd gammel baby skal fast føde være suplement til MM/MME ikke omvendt. Noen babyer spiser selvsagt mer enn andre og nærmer seg klare til å slutte med melk. Det du serverer her 08:21, kegger du frem som det eneste riktige. Det er ikke alle babyer som er klare for så mye mat, og det er heller ikke nødvendig å gi så mye grøt. Hvorfor er grøt en ok konsistensm mens puré av grønnsker helt feil? Kanskje HI er opptatt av at barnet skal ha i seg grønnsaker og ikke bare korn? Kostholdet du anbefaler her kommer av etterhvert utdatert kunnskap og har veldig mye korn.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #10 Skrevet 13. mars 2011 Når barnet er over 10 mnd er yoghurt ok, men gi helst naturelle da. Ikke de som er stappet med sukker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå