Gå til innhold

Jeg ammer ennå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til de av dere som ammer til fortsatt etter 1 års alderen. Dere må mer enn så få mitt barn å amme :) Tror kanskje det hadde vært midt i blinken for veslemor her. Ammingen for meg gikk ikke, da jeg hadde dessverre katastrofale komplikasjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kos deg med ammingen. I mitt syn synes jeg ikke 13mnd er baby, men det tror jeg ikke du synes heller. Det er nook bare ett kallenavn sånn som prinssesse.

Jeg synes det er ekkelt med amming av 3åringen oppi her!!!

Skrevet

helt greit at du synes det er ekkelt å amme en 3 åring...men det er da ikke du som gjør det så hvorfor bry seg?

Skrevet

Hvorfor er det ekkelt å amme et barn, når det ikke er ekkelt at vi gir barna våre morsmelka til kua??

Skrevet

Jeg synes det blir ekkelt når barnet er over 2 år..frem til da, ok.

Min baby VAR en baby når hun var 13 mnd, 5 kg og 63 cm.. Ikke alle går, spiser selv og er store når de er ett år.

Skrevet

Jeg er for å amme til 2 år og ammet selv ganske så lenge. Etter at barnet ble 1 år, begrenset jeg ammingen til å foregå i hovedsak innenfor hjemmets 4vegger eller om vi var på besøk hos familie/nære venner.

De har ikke behov for det som næring på samme måte som før ettersom de spiser annen type mat og med mindre det er medisinske grunner til det, så er det lov å ta hensyn!

Skrevet

Veel masse som er enda mere naturlig... noe vi gjør hver dag. Men hadde jeg huket meg ned ved siden av deg og tissa mens du ammet hadde vel jeg blitt oppfattet som en syk,syk dame.- Selv om du synes det er sååå NATURLIG, betyr fortsatt ikke at alle andre gjør det. Sånn er det.

Kan ikke noe for det, men finner det uapetittelig at folk plumper ut med puppen overalt offentlig. Pluss at barn skal visst helst ha ro ved amming, så hvorfor gjøre det i et stressende miljø som en cafe?????

Har barn selv og ammer, men tar hensyn til at ikke ALLE syns det er så naturlig. Er jeg på besøk spørr jeg om å låne et soverom hvor jeg og barnet kan være i fred. Har aldri vist frem puppen min og har ikke tenkt til å flashe overalt, bare for å få frem at det er så j..... naturlig.

Skrevet

Neida, ikke det som er poenget. Men når "babyen" drar ut eller spør etter puppen selv da er det virkelig på tide å slutte!

Ikke har det noen helsemessige fordeler heller, mor gjør dette kun av kos.

I den alderen er de fleste ikke babyer lenger og spiser fast føde, drikker kumelk, går, kan prate litt osv.

Skrevet

Jeg bryr meg ikke, men jeg kommenterer det når noen legger ut info på ett åpent forum!!!

Skrevet

Syns det er trist når mammaer føler de bør skamme seg og gjemme seg bort når de ønsker å amme sine små på de er over året:-( Jeg ammet yngste til hun var 23 mnd og fikk heldigvis ingen stygge blikk eller negative kommentarer på det. jeg ammet ikke offetlig når hun var over 18 mnd, men frem til det var det heldigvis ingen som sa noe. Da hadde jeg jammen latt de få høre det i såfall! Det er noe enhver mamma skulle få bestemme helt selv, hvor lenge en vil amme, og ikke føle seg tvunget til å slutte pga stygge blikk og kommentarer!

Skrevet

Jeg ammer fortsatt sønnen min på 25 mnd, men ammer kun på morgenen hjemme. Hva jeg gjør har ingen andre noe med, og hvis noen spør om jeg fortsatt ammer så sier jeg nei pga reaksjonene jeg får om at det er ekkelt og æsj osv. Har nok tenkt å amme en stund til.

Skrevet

Herreguuud 13:35 greit nok at man vil amme ungen leenge, men du kan ikke KREVE at alle syns det er naturlig. Jeg må si at jeg er enig med et innlegg litt "oppi" her, syns ikke det er deilig å sitte på cafe og spise også plumper noen ut puppen. Til en baby som trenger mat- selvfølgelig da prøver jeg bare å se en annen vei. Men hvis ungen kan spise annen føde??? Så blir jo resten av cafeen tvunget til å synes det er naturlig- tvunget til å delta på kosen mellom mor og barn...... Slapp av ammer selv, men ser ikke det som dumt å ta hensyn til andre.

Det er JEG som har barn... IKKE alle andre....!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...