Gå til innhold

Tok dere GU tidlig i svskapet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og tok dere celleprøve da også ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepps, full pakke! Noe ufrivillig.. Hadde hørt de delvis hadde sluttet med dette så..

Skrevet

Har fire barn på 9,5 år, 7 år, 3,5 år og 2 år.

Da jeg gikk med de to første ble det tatt gynekologisk undersøkelse, men ikke celleprøve. Legen min ville sjekke at mormunnen så ut som den skulle og han kjente også på livmoren med noen fingre innvendig for og noen på utsiden for å se at livmoren hadde vokst som den skulle.

Da jeg skulle ha nummer tre hadde jeg en annen lege og han tok ikke gynekologisk undersøkelse. Han sa de hadde sluttet gjøre det om det ikke var en spesiell grunn til det.

Med fjerde barnet hadde jeg alle svangerskapskontrollene hos gynekolog pga risikosvangerskap. Han tok heller ikke gu, han da de vanligvis ikke gjorde det, men de anbefalte en celleprøve etter at renselsen var over etter fødselen.

Skrevet

Ingen Gu i noen av svangerskapene. Første for 2 år siden, andre nå. Burde hatt det for å ta celleprøve i begynnelsen av denne graviditeten, men klarte å snakke meg unna det på første svangerskapskontroll. Null kjemi med legen, så var bare ikke aktuelt, orket ikke tanken. Men fått ny lege nå, så den får jeg ta på 6-ukerskontrollen etter fødsel.

Skrevet

GU i begge svangerskap med 10 år mellomrom. Celleprøve begge ganger også.

GU ble tatt for å kjenne hvor stor livmora var. Han pressa godt sist gang, trykking både ut og innvendig samtidig. Følte nesten det var et overgrep, men med tillatelse fra meg selvfølgelig! Ikke vondt innvendig, men vond trykking utvendig.

Skrevet

Siden det ikke er obligatorisk lengre ba jeg om det selv. Man får det men i undersøkelsen om man ber om det på forhånd.

Jeg har hatt celleforandring og syns det er viktig å følge med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...