Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10099277 Det samme gjelder vinterdresser!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 skal man sitte fryse på kaldeste vinteren da....
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Jeg har til dags dato ikke sett noen ta av seg jakke for å kjøre bil om det ikke er over lenger avstand. Jeg har kjørt mye de siste 20 årene.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Og siden du ikke har sett det, må jo denne infoen være heeeeelt feil?????
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Hvor mange tar av seg jakka for en kort kjøretur?
Ranveig R Skrevet 14. mars 2011 #6 Skrevet 14. mars 2011 Har ikkje sett på linken, men dristar meg til å svare likevel. Eg tar ikkje AV meg jakke for å kjøre ungane til barnehagen, men eg lar vere å ta den på, eller tar på meg ein tynnare jakke. Ungane får strikkegenser/ulljakke på seg. Bilen blir varm i løpet av 2 minutt uansett. Er det midtvinters har vi ein liten kupévarmar som vi set på ein halvtime før vi skal i bilen, så er som regel isen smelta til vi går ut og det er litt lunk i bilen. Det skal vere tryggare å køyre utan tjukke jakker, og ikkje minst er det mykje meir komfortabelt når temperaturen i bilen når normal romtemperatur i løpet av kort tid.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #7 Skrevet 14. mars 2011 Jeg har hørt om dette, ja, og dersom det dreier seg om veldig tjukke jakker har det nok en god del innvirkning. Men i ungenes tilfelle (mine unger, da) så er de så små at de sitter i hver sin bilbarnestol med eget 5-punktsbelte. Så hva de har på seg er uviktig, bare stolen sitter godt fast. Ellers ble jeg veldig glad da pappa ga meg kupevarmer til jul... starter hver morgen med oppvarmet bil....
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #8 Skrevet 14. mars 2011 Så da tar dere på jakker og dresser utenfor bhg i 20 minus?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #9 Skrevet 14. mars 2011 Nei, vi beiner inn de 12 metrene så fort vi kan, regner med at det er mindre skadelig enn en kollisjon!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #10 Skrevet 14. mars 2011 Og, ja, jeg har to små som skal inn, og en eldgammel bil. 0217
TrueHæppiness Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 En annen risiko ved å ta av jakken vil jo være om ulykken skulle være ute og du sitter fasklemt i bilen, kastet ut etc at det er større sjans for hypotermi.. Så, for meg veie litt for og i mot. Nå har ikke jeg så tykk jakke forøvrig heller da..
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2011 #13 Skrevet 14. mars 2011 Nå vet jeg ikke vilken vinterdresser deres barn har, men vår dress er ikke like tykk som en dunjakke. Dessuten sitter voksen med et 3punkts belte mens barnet vårt har et 5punkts belte i sin stol. Dessuten er beltet like stramt uansett om barnet har dress på eller uten (barnet har det ikke vondt). Det er iallefall konklusjonen MIN etter jeg har tenkt på det. Så får alle andre gjøre slik de føler er best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå