Gå til innhold

Bestille varer fra IKEA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort det? Jeg laget en huskeliste på ikea.no og sendte den med navnet og adressen min til bestillingen deres. Men så ser jeg etterpå at det kjøres fra Sverige og at det da sikkert blir rådyrt! Har IKEA rett ved her, men har ikke bil, så tenkte jeg kunne bestille og betale vanlig utkjøring som de tilbyr. Men typisk meg så leste jeg ikke godt nok før jeg la inn bestillingen.

Det jeg lurer på er om bestillingen er bindende når jeg sendte den slik? Har jo ikke noen oversikt over fraktpriser og sånt, så det må vel være mer bekreftelse fra min side før det blir en ordentlig bestilling? Huff, håper for Guds skyld den bestillinga ikke er bindende.. Kan jo heller stikke bortpå IKEA i morgen, og bare få dem til å bringe liksom, enn å betale tusenvis for utkjøring fra Sverige.. Å, litt redd jeg nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nen venner betalte 2000.- for noen år siden. Men det var til Arendal før IKEA kom i Kristiansand.

Skrevet

HI her. Ja, håper at jeg får den e-posten og at jeg da må bekrefte noe, før bestillinga er gyldig. Vil jo absolutt ikke bestille om frakten er så dyr. Trodde som sagt de sendte ut fra det lokale IKEA! Dumme meg, leser ikke godt nok før jeg starter. Men jeg har jo ikke bekreftet eller betalt noe, så satser på at det går bra å annulere.

Skrevet

Istedet for å vente på gjerdet hadde jeg skrevet mail til de med en gang og annullert.

For mailen du får er nok bare en kvittering ikke en mail de må bekrefte igjen.

Så for alt du vet kanskje de begynner pakke om få minutter, og da er det for sent å avbestille.

Skrevet

Har sendt dem mail. Håper det ordner seg! Huff og jø! De pakker nok uansett ikke før de har fått betaling, og jeg har jo ikke fått beløp på frakt eller noe, så egentlig kan det jo ikke være bindende.. Fikk automatisk mail om at ordren er mottatt og at den blir behandlet om få dager og at jeg da får betalingsinfo. Man bruker jo å måtte bekrefte ordren flere ganger når man bestiller noe, så håper det er slik. At de ikke da kommer med noen gebyr eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...