Gå til innhold

bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kun 5 uker på vei. Har de siste dagene hatt illinger, kjennes ut som det er varmt på begge hoftene/rygg bak og ned på sidene av rumpa er dette bekkenløsningen? Jeg var ikke plaget med dette i forrige svangerskap, men hadde en litt hard fødsel, sønnen min hadde stort hode og jeg fikk en 3c rift..

Hvis dette er bekkenløsning, hva bør jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle gravide får bekkenløsning men noen får smerter tilknyttet det. Jeg kjente selv tidlig at noe var "rart" i bekkenet (føltes som inni bak rompeballene)

Leste dette på nett;

"Først og fremst er det viktig å unngå aktiviteter som gir mye smerte. Jevn belastning på begge beina er viktig. Dette oppnås ved å stå med tyngden jevnt fordelt på begge bein og å gå med korte skritt. Når du skal snu deg i sengen, er det lurt å knipe sammen i bekkenbunnen og så dra deg rundt med beina samlet. Å sitte med kryssede bein er ikke bra dersom man har bekkenløsning.

Det viktigste er å redusere plagene som kommer ved bevegelser av de aktuelle ledd. Dette betyr at du må holde deg mere i ro enn du ellers ville ha gjort. Du kan forsøke med et bekkenbelte laget av elastikk. "

lykke til i graviditeten :)

Skrevet

Takk for svar. Er jo veldig usikker på hva det er siden jeg er så kort på vei, men kjenner hele tiden at det er noen er det stresser meg litt.. Skal innom på en kontroll med sønnen min på tirsdag, kan jo høre med legen da. Har lest at dersom det er det bør en komme i gang med trening med en gang, slik at en redusere plagene...

Skrevet

Jeg merket det veldig tidlig første gangen, sikkert ikke mer enn 7 uker på vei. Ikke dumt å forebygge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...