Gå til innhold

Litt før enn antatt..


Gjest 3 små ♥

Anbefalte innlegg

Gjest Juni-Jenta-10 + novemberbaby

..melder jeg meg inn her:)

Hadde planlagt å starte prøvingen i april, men en sprukket kondom kom oss i forkjøpet;) 1,5 måneder tidligere er jo ingenting å snakke om, så vi er bare lykkelig og takknemlig for at spira satt før vi rakk å prøve. Vet mange kan slite litt med å bli gravide, så jeg er veldig ydmyk i forhold til hvor heldig vi er. Foreløpig termin er 20/11.

 

Har ei datter på 9 måneder fra før, som nesten rekker å bli 1,5 år før hun blir storesøster. Håper og tror det er en fin aldersforskjell:)

 

Gratulerer så mye til dere andre novembermammer! Tenk så heldige vi er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! ..."en sprukken kondom kom oss i forkjøpet".. Litt morsomt sagt, måtte flire litt av den.

 

Jeg er også ydmyk i forhold til hvor heldige vi tross alt er som har blitt gravide. Tror det er viktig å stikke fingeren i jorda og innse realitetene. Det er jammen ikke like lett for alle. Blir nesten litt provosert av disse unge, uvitende jentene som planlegger datoen for når barnet deres skal komme.

 

Men, hadde det ikke vært for den uvitenheten så er det sikkert mange som nærmest hadde gitt opp! "Hadde jeg visst det skulle ta så lang tid", type ting. Man lærer så lenge man lever, og får fylt på med masse livsvisdom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juni-Jenta-10 + novemberbaby

Hehe, takk takk. Vi ble tatt litt på senga for å si det sånn;) Men ser på det som en ytterst positiv overraskelse og kunne ikke vært gladere.

 

Gleder meg sånn til november og til å se lillejenta mi bli storesøster. Det er lykke for et mammahjerte det:) Men først er det 8 måneder med venting, spenning og masse kos. Gleder meg allerede til de første sparkene;)

 

Er det lenge siden dere ble gravide? Prøvd lenge? Har dere flere barn?

 

Gleder meg til å bli kjent med dere novembermammaer jeg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om å glede deg!!

 

Jeg har en sønn på 11 1/2 fra før og mannen min har tvillingjenter på 13 1/2 år. Vi har ingen sammen og har ønsket oss det i 9 år, men ikke fått det til.

Det har vært vanskelig å bli gravid og jeg har også mistet de gangene det har gått.

Har vært til utredning på sykehuset for ufrivillig barnløshet, uten å finne ut noen ting. Fikk beskjed om at det kun var prøverør igjen, og da var det nå eller aldri.

Jeg syntes det var en vanskelig ting å avgjøre, det kostet veldig mye penger, og fortsatt ingen garanti. Og veldig stor påkjenning på kroppen...

Slo meg til ro med at vi ikke ville få flere barn, at vi hadde nok med de vi hadde og at det var greit med tanke på hvor store de begynner å bli.

DA, ble jeg gravid!! Og nå ser det ut som det sitter som det skal!

Har termin 1 november. Vært til en ultralyd, og da fikk vi se hjertet som banker! I en bitteliten geleklump på 4 mm!!

Det var helt fantastisk!!

Jeg gråt hele veien hjem! Endelig!!

 

 

Det er jo fortsatt veldig tidlig da, og mye kan skje. Men nå vet jeg at det er liv og at det ikke er noe jeg får gjort hverken til eller fra annet enn å håpe.

 

Er i lykkeland!!

 

Du da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juni-Jenta-10 + novemberbaby

Åh, så fantastisk!! Dere har prøvd å bli gravid i 9 år uten resultat, før nå. Kan tenke meg dere er overlykkelige ja, endelig har dere klart det!!! En ekstra gratulasjonsklem til deg:)

 

Og lykken over å se det bankende hjertet var selvfølgelig også stor! Kan tenke meg du ble både lettet og glad da ja:)

 

Syns nesten det er flaut å si det, men vi prøvde jo ikke engang å bli gravid. Skulle vente til april, og så begynne da, men slik ble det ikke. Men jeg er selvsagt kjempeglad for det nå:)

 

Er bare 4+5, så ja det er tidlig, men jeg velger å fokusere på at dette skal gå bra. Er som du sier, fint lite vi får gjort med det nå uansett. Så jeg prøver bare å være rolig og glad, og så håper jeg det skaper et fint lite miljø inne til frøet;)

Var veldig urolig forrige svangerskap, hadde en del blødninger, og var sikker på at det skulle gå galt. Men det gjorde det jo ikke. Så all gruinga mi og den konstante redselen for at det ikke skulle gå veien, gjorde at svangerskapet ble ekstra langt, og unødvendig urolig. Så denne gangen stiller jeg med godt mot fra første stund:)

 

Har du fått noen symptomer enda? Du er vel nesten 3 uker lengre på vei enn meg. Jeg er i fin form, og merker lite enda, bortsett fra en litt ekkel smak i munnen. Mat smaker ikke som før lengre. Men det kan jeg leve med;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i lykkerus! Det er helt fantastisk!! Å se det hjertet banke er det vakreste jeg har sett noen gang!

 

Du trenger ikke å være flau for at du ble gravid uten å ha prøvd engang! Det er jeg bare glad for og det må du være også! Jeg er veldig glad for at det er mange som blir gravide uten problemer! Å skulle gå igjennom skuffelse etter skuffelse ønsker jeg ingen!

 

Jeg er 7+1 etter menstermin og 6+5 etter ultralyd. Har termin i begynnelsen av november.

 

Jeg har ingen store plager nå, men er ufattelig trøtt og sliten! Jeg går i svima på jobb hele dagen og ligger som et slakt på sofaen fra jeg kommer hjem. Litt kvalm sånn nå og da, men det hjelper å spise. Håper ikke jeg får noe voldsomme plager.

 

Hvor i landet holder du hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i lykkerus! Det er helt fantastisk!! Å se det hjertet banke er det vakreste jeg har sett noen gang!

 

Du trenger ikke å være flau for at du ble gravid uten å ha prøvd engang! Det er jeg bare glad for og det må du være også! Jeg er veldig glad for at det er mange som blir gravide uten problemer! Å skulle gå igjennom skuffelse etter skuffelse ønsker jeg ingen!

 

Jeg er 7+1 etter menstermin og 6+5 etter ultralyd. Har termin i begynnelsen av november.

 

Jeg har ingen store plager nå, men er ufattelig trøtt og sliten! Jeg går i svima på jobb hele dagen og ligger som et slakt på sofaen fra jeg kommer hjem. Litt kvalm sånn nå og da, men det hjelper å spise. Håper ikke jeg får noe voldsomme plager.

 

Hvor i landet holder du hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juni-Jenta-10 + novemberbaby

Hehe, neida er vel ikke direkte flau for at vi ble gravide uten å prøve. Men jeg skjønner jo hvor utrolig heldig vi er som blir gravid så lett. Spesielt når man hører historier sånn som din historie. Kan ikke forestille meg hvordan det er å prøve i 9 år uten at det går. All ære til dere:)

 

Vi bor i Nord-Norge, ganske langt nord og trives veldig godt. Litt kaldt til tider, men mye vakker natur som overskygger klimaet. Hvor bor dere hen?

 

Håper også vi holder oss unna de værste plagene, og gjør vi ikke det, så får vi nok en fantastisk sommer og 2. trimester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør vi nok helt sikkert!

Kjenner jeg gleder meg skikkelig til sommeren nå.

 

Vi bor på Østlandet. Midt mellom Oslo og Gardermoen.

Men vi skal på sommerferie til nord. Mannen min kommer fra Lofoten. Så vi skal opp og besøke hans bestemor. Gleder meg! Det er utrolig flott der! Så jeg skjønner deg godt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juni-Jenta-10 + novemberbaby

Åh, Lofoten har jeg aldri vært i, men har såå lyst å reise dit! Det blir nok en kjempefin sommerferie på dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

He he he...

 

Kjenner meg nesten litt igjen her :)

 

Vi hadde planer om å prøve igjen til høsten (har ei på snart 11 mnd nå). Ikke så ofte det er "action" her i gården for tiden (les: trette og slitne småbarnsforeldre... he he..), men har brukt kondom de få gangene det endelig har vært overskudd til det ;) Men så var det en kveld i slutten av februar at vi lot være av den enkle årsak at jeg trodde ganske sikkert at jeg IKKE kom til å bli gravid da, to-tre dager etter mensen.... Da tok jeg feil gitt... ;) Ble litt sjokkert da vi fant ut at knøttet var på vei, men den er selvfølgelig like velkommen nå som et halvt år frem i tid!!! Alltid visst at jeg er særs fruktbar, men trodde allikevel at det var litt drøye odds å slå :P he he.. Så da blir det 1,5 år mellom de to yngste her også ;)

 

Men fikk også veldig dårlig samvittighet fordi jeg har ei venninne som har prøvd å bli gravid i snart fire år og som nå skal til med prøverør og greier.... Tenker at det er skikkelig urettferdig at det skal være så lett for noen, mens andre må streve så ille!!! Vet at hun venninna mi synes dette er sårt, men håper på at de får det til med litt hjelp snart de også!!!!

 

Jeg er Suuuuuper takknemlig for at jeg blir så lett gravid i hvert fall!!!! For jeg vet at det ikke er en selvfølge!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...