Meg og knoll&tott Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Aua hodet mitt Nett tatt en imigram, så er fin om ca 15 min, men jeg hater hodepine, og spesielt når mannen måtte reise på jobb... Hvor er våren blitt av foresten :/
Synn(d)e Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Du har ikke migrene når du orker å sitte ved pcén og taste innlegg på dinbaby.com.......men god bedring!
Blabb00 Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Enig med Synn(d)e.. Du har IKKE migrene om du gidder å sitte her..
hippmamma Skrevet 12. mars 2011 #5 Skrevet 12. mars 2011 Har aldri orket å sitte forran pc´n når jeg har migrene men.. jaja, god bedring!!
Meg og knoll&tott Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2011 Har VELDIG migrene,men etter at medisinen begynner å virke så klarer jeg å sitte med datan;) Klarer ikke se på tv da... Og det skal sies at det KUN er når medisinen er begynt å virke så mye at jeg kjenner at jeg er nesten 100% bra igjen
Mom2Two Skrevet 12. mars 2011 #7 Skrevet 12. mars 2011 Synes du skrev at du akkurat hadde tatt medisinen, og at du kom til å bli bra da, men likevel satt du her:-p
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. mars 2011 #9 Skrevet 12. mars 2011 de jeg kjenner som har migrene må legge seg in på et mørkt rom uten lys og lyder og bare vente på bedre tider. medisiner og sånt hjelper ikke og åpner jeg døren slik at lys kommer in så vrir de seg i smerte.
Gjest Skrevet 12. mars 2011 #10 Skrevet 12. mars 2011 Når jeg får migrene blir jeg lam i halve kroppen, får så kraftig aura at jeg nesten blir blind, mister taleevnen (klarer ikke sette sammen setninger, husker ikke hva ord heter osv.), kaster opp og får så vondt i hodet at jeg bare vil dø. Varer som oftest i et døgn, men er nummen og rar i hvertfall to. Heldigvis har jeg hatt det veldig sjeldent de siste årene, men å sitte på pc hadde jeg ikke klart.
bærtæ Skrevet 12. mars 2011 #11 Skrevet 12. mars 2011 Om du har migrene eller ikke skal ikke jeg begynne spekulere i, selv om jeg må si meg enig med de fleste andre her. Når det er sagt skjønner jeg ikke vitsen med å klage når migrenen tross alt er så mild på deg.
Gjest Skrevet 12. mars 2011 #12 Skrevet 12. mars 2011 God bedring, og takk en eller annen for at du har så mild form for migrene at du orker å sitte foran pc, og for at du har medisin som virker så fort! Med migrene er det ikke nettopp pc-en jeg setter meg med, gitt, da er det kun mørkt, kaldt rom og søvn som gjelder. Absolutt det eneste som hjelper. Forsøker å ligge rolig, men smerten er som regel så j**lig intens at jeg vrir meg rundt og rundt og bare ønsker å dø. Og med synsforstyrrelser såpass voldsomme at alt kun er sikksakk, lyn og stjerner i alle regnbuens farger. Hadde ikke hatt sjans til å treffe en eneste tast på et tastatur. En gang i høst da jeg måtte kaste inn håndkledet og pelle meg hjem fra jobb, så _måtte_ jeg sende melding til mannen slik at han henta frøkna i bhg. Aner ikke hvor lenge jeg holdt på for å skrive en melding som kunne forstås.
Teline Skrevet 12. mars 2011 #13 Skrevet 12. mars 2011 God bedring! Migrene er fælt. Og dere andre glade lakser i denne tråden, migrene har mange måter å opptre på.
LilleBjella Skrevet 13. mars 2011 #14 Skrevet 13. mars 2011 Her var det mange bedrevitere. Jeg har hatt migreneanfall to ganger, med synsforstyrrelser, talevansker, lammelser i den ene siden med påfølgende hodepine. Jeg hadde jo klart vondt i hodet, men langt på nært så vondt som jeg har hørt andre beskrive migrene. Jeg lå på sofaen og syns synd på meg selv, men hadde både TV og lys på (fredags kveld og gullrekka), selv om jeg ikke akkurat fulgte med. Kastet opp et par ganger, men kan ikke skjønne at det var pga smertene, men en fysisk følge av noe som skjedde i kroppen. Tok to paracet og med det forsvant hodepinen. Skulle fint klare å skrive et innlegg på DiB hvis jeg var frustrert og syntes nok synd på meg selv:) Når man tar en tablett så blir man jo ikke på sekundet smertefri, men det blir gradvis bedre. Om man erfaringsmessig vet at det tar 30 min fra man tar tablett til man blir kvitt smerten, så er man vel i bedre form etter 15 min. For eksempel.
Mom2Two Skrevet 15. mars 2011 #15 Skrevet 15. mars 2011 For de fleste jeg kjenner med migrene, så hjelper det ikke med vanlig smertestillende, det blir som å spise pastiller. Og hodepinen forsvinner gjerne ikke før etter flere dager. Du får bare være glad du er en av dem som fortsatt til en viss grad kan fungere med migrene da, LilleElla
Zupermam Skrevet 15. mars 2011 #16 Skrevet 15. mars 2011 haha, ærlig talt kvinner! HI sier hun har hodepine, så om dere har venner som blir lamme, om dere må ligge i mørke rom, eller ikke klarer å se på tv, poenget var at HI syns det var for jæ.... å ha hodepine, antagelig passe barn og ha en mann som blir borte! My God, for noen smålige folk!
MintCondition Skrevet 15. mars 2011 #17 Skrevet 15. mars 2011 Haha, dette er Dib på sitt beste/verste, og grunnen til at det faktisk ikke GÅR an å være her på fast basis. HI uttrykker smerte, hvorpå noen med én gang må poengtere at a) det fins folk som har det verre, og b)dessuten kan hun umulig ha SÅ vondt! Hurpefabrikk altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå