Gå til innhold

Jeg er for lat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker nesten ingenting.. Jeg trener to ganger i uken, men utenom det, når jeg først har fri, vil jeg bare slappe av... jeg orker nesten ikke gjøre noe husarbeid utenom det mest nødvendigste... jeg vil helst bare slappe av og sove.... Hvordan bli mindre lat!! Noe jeg kan ta? bortsett fra speed.. ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slenger meg på denne, jeg er også vanvittig lat i likhet med deg, men jeg trener ikke engang...

Skrevet

Godt å se det ikke bare er meg... ;-)

Skrevet

Samme her... Og jeg trener ikke det døyt. Skulder på den lange vinteren. Det blir bedre til våren!

Skrevet

Misunner de som har masse energi, får gjort masse i løpet av kort tid og hvor husarbeid ikke virker som ett ork...

Her blir det ganske rotete og støvete før jeg orker å ta i ett tak.

HI

Skrevet

Det kan jo godt hende at du mangler et eller annet i kroppen?

Har du sjekket dette?

Vitaminer og mineraler.

Har du et sundt og variert kosthold?

Stoffskiftet som er i ulage?

Hvis du virkelig føler at du er unormalt lat, ville jeg snakket med legen om det.

Skrevet

Jeg er også laaat. Men når det gjelder husarbeid så tar jeg det etter hvert, så her er alltid ryddig dog ikke alltid like rent. Men trener aldri, er treig me å ta initiativ til ting, hater å lage mat og kjører overalt.

Skrevet

Kjøp deg noen komme i form blader, begynn å spis sundt og tving deg ut på tur en gang om dagen.

Skru av tven og sett på litt musikk i stedet.

Tenk på at barna tar etter deg og du risikerer å få late tennåringer som DU må rydde opp etter, og du risikerer å få barn som heller vil ligge på sofaen og se på tv enn å gå ut å leke.

Ta multivitaminer, tran og spis mandler, grove kornprodukter og grønnsaker. Kanskje ginseng kan hjelpe deg over kneika.

Skrevet

Takk for tips. Spiser ganske sunt, er litt på slankern om dagen. Men burde absolutt legge vekk pc og slå av tv. og gå en tur i stedet. Får i meg litt for lite grønnsaker og må bli flinkere til å ta multivitaminer. Men tror jeg skal prøve ginseng.

Skrevet

Jeg ville absolutt sjekker feks b vitamin og d vitamin. Har du for lite av det så blir du slapp. Og hvis du ikke spiser særlig grønt og ikke fet fisk eller tran så kan det hende at du mangler.

Hvis du bor i nærheten av en invandrerbutikk, eller helsekost (der er det dyrere) så kan du kjøpe gojibær. Likner på rosiner men er harder og tørrer og smaker mindre søtt, rosa.

Skrevet

Har vært hos legen flere ganger det siste året og sjekket det meste.. Hadde så vidt litt lavt stoffskifte, men det stabiliserte seg igjen.

Skal notere meg gojibær.. :-D

Skrevet

Jo mer man sitter på rumpa jo latere blir man..

Skrevet

Jeg veeeeeeeet,,, og er blitt veldig flink til å sitte på rompa. Mest foran pc'en.... vurderer pc avvenning.. ;-)

Men har alltid vært av den bedagelige late typen, så er vel bare født sånn. Men er ork bare å gå opp i annen etasje å hente noe liksom...

Skrevet

Har det på samme måte som deg HI. Faktisk så utsatte jeg ryddinga og vasking av badet igjen... Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal ta i et tak før jeg legger meg, selv om jeg komme rtil å være nær døden klokken 6 når babyen våkner..

Jeg tar gerimax daglig energi, men virker ikke som om det hjelper noe særlig. Trener omtrent 2-3 ganger om dagen. Men ting som å lage mat kan også virke som et ork..

Slenger meg på pc avvenninga, vurderer å skaffe meg safe med tidslås, slik at jeg kun får bruke pc etter at alt husarbeid er gjort! Og da mener jeg absolutt ALT! For per i dag blir nesten ingenting gjort. Det verste er jo at leiligheten er bitteliten, hvordan er det mulig å rote så fælt???

Skrevet

Jeg er vanligvis en virvelvind full av energi...

MEN så ble jeg gravid. Kvalm, lavt blodtrykk, trøtt og slapp. Sofaen er min beste venn, og det føles helt grusomt!!! Jeg føler meg til tider udugelig! Middag? Hæ? MÅ vi ha det i dag også? hehe...

Har en mann som er dobbeltarbeidende for tiden, for å si det sånn;)

Min erfaring er at hvis man får ræva opp av sofaen, trener litt osv, så FÅR man mer energi! Ååååååååååå GLEDER MEG til formen blir bedre!!

Skrevet

Jeg trener jo da halvannen time 2 ganger i uken, forholdsvis hard kondisjonstrening, men kroppen er så innstillt på dette at jeg kommer meg greit gjennom det.. men på de da treningsfrie dagene storkoser jeg meg hjemme og får ikke gjort stort nyttig for meg. Helgene er ennå latere, bare slapper av på sofaen eller sitter på pc. Er jo ute med lillemann da, og det går jo helt fint. Men er sånne huslige plikter jeg ikke orker.. er jo så kjedelig, så da orker jeg jo ikke gjøre dem... Ikke har vi så ofte besøk heller.. men får vi det, får jeg ræva i gir, må jo bare det. Men det flyter fort her, og støver ned veldig kjapt... bare overser det og setter meg på pc'en... Jeg vil ha energi og tidslås på pc....

HI

Skrevet

Har det på akkurat samme måte. Det er så lett å overse det som må gjøres. Benker meg heller ned foran pcen og surfer. Da går tiden fort!

Skrevet

Har det likens, har ikke mot til å gjør noen ting! Gidder ikke, vil ikke, men merker det går utover det sosiale...

Skrevet

Nettopp.. orker ikke, gidder ikke... Hva er det liksom.. Jeg er voksen, jeg kan ikke bare ikke gidde gjøre pliktene mine... det er ett ork!!!!! Hvordan får alle andre det til... æsj!!!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...