Gå til innhold

Katten har så mye blod i avføringen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er pjusk om dagene. Han driter inne hele tiden og jeg blir snart sprø!!! Siste gangene han har bæsjet har det vært blod i avføringen og bloddråper rundt omkring. Det er en hannkatt som er kastrert.

Det virker ikke som han har det vondt, men skjønner jo det må være noe, han ser ikke helt god ut. Jenta mi på 10 år blir hysterisk om jeg nevner dyrlegen, for hun er så redd de skal avlive den. Men må ta han med dit på mandag.

Noen som vet hva det kan være? Er ca 4 mnd siden sist han var me dyrlegen, fikk en sjekk, noen vaksiner og ormekur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke bra ut.. Siden du skal ta han med til dyrlegen til mandag, så gjør du det mest nødvendigste. Har ikke oppleved lignende med mine katter, men sjekkes må den. Er jo ikke sikkert det er så farlig.

Skrevet

Det kan være så enkelt som at katten har innvollsorm og trenger en ny ormekur. Men den kan også ha problemer med fordøyelsessystemet, kreft i tarmen osv.

Du kan nok ikke ta hensyn til datteren din i dette tilfelle, så du får kontakte Veterinær førstkommende mandag.

Lykke til i alle fall.

Skrevet

Nei uff, dyrlegen på mandag, jeg hadde tatt han med til akutten i morgen, men det er litt dyrt kanske. INGEN TVIL..

Skrevet

Jeg hadde tatt han med til dyrlegen ikveld. Koste hva det koste vil.

Men, ingen mennesker eller dyr skal gå rundt å blø bare for å blø..

Skrevet

Her finnes ikke noe akutt veterinærtjeneste, bor langt uti kokk.

Skrevet

Det spørs jo om dyrlegen synes det er akutt nok da, de må jo prioritere akutt syke dyr først og fremst.

Jeg er i alle fall svært glad jeg har en god forsikring på mine dyr, for jeg har endt opp med operasjon på en av de en søndag og en innleggelse på veterinærhøgskolen i pinsen.

Skrevet

Ta med katten til dyrlege så fort som overhode mulig! Ta også med siste avføringen.. De skal nok ta prøver av avføringen også. Mvh. Dyrlegeassistent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...