Gå til innhold

Lillebror klør og klør..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebror på 2 år klør og klør til han får sår på kroppen.. Han har fått konstantert at han har en svak form for atopisk eksem , men dette er for nesten 1 år siden . Så har han hatt helt super hud helt fram til nå.. prøver å smøre han men det hjelper liksom ikke.. Har fått kortisonsalve med legen men hjelper heller ikk... Noen som har en krem dere kan annbefale og såpe som jeg kan bade han med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omega har jeg hørt skal være bra mot atopisk eksem... har du prøvd det?

Skrevet

Vaske med olje( Balneum Hermal Badeolje )og ikke vanlig såpe.

A-derma krem fra apoteket til å smøre med etterpå.

Skrevet

ja som i omega 3 ? vitaminer eller?

Skrevet

jeg kjøpte denne Balneum Hermal Badeolje men synst ikke den var noe bra på lillebror for han ble litt skallete i huden etter han hadde brukt den... en del av vennindene min anbefalte denne oljen:( men A-derma krem skal vi prøve:)) Tusen takk for at dere svarer

Skrevet

Kan det være noe matallergi eller noe annet han ikke tåler?

Kan hende han skulle prøvd med noe antihistamin for å se om reaksjonen går over.

Har en liten pjokk på under året her også som har hatt noe reaksjoner og flekkvise kløende utslett. Vi har funnet ut at det er enkelte matvarer han ikke tåler. Vi bruker antihistamin (aerius) i perioder han har det ille, med svært god effekt.

Skrevet

Lille persille: Det kan nok godt hende at det er det som ligger bak ja. For på barnehagen så fikk han plutselig utslett og veldig rød rodt utslettene. Vi var på legen og da hadde jo det begynnt å gå vekk men legen trodde dette kunne være elveblest. Men han har hatt dette noen ganger etter det og det er som han får som et slags bitt av noe .. Hmm da er det trolig noe han ikke tåler ja.. Har prøvd å følle med på hva han har spist og om det er noe nytt han kanksje reagerer på.. Men ikke så enkel å følge med på hva det kan være han reagerer på..

Skrevet

Jeg vet alt om å ha et barn med atopisk eksem. Vår lille gutt på snart 7 mnd har vært plaget nå siden 3 mnd alder.

Vi har smørt han inn i alt mulig, og nå har vi vært hos hudlege som vi fikk kortison av. Hjelper litt, men ikke spesielt mye. Han klorer seg til blods hver kveld når han legger seg. Spesielt i pannen og hodebunn er det værst!

Når han legger seg på kvelden, vrir han seg og er urolig og våkner opp hver 20-30 min og klør! :(

Har fått beskjed om å ikke bruke ull, vi vasker alt i neutral. Han ammes og får litt grøt!

Nå skal jeg kutte ut alt av melkeprodukter for en periode og se om det blir mindre hissig av det!

Mandag skal han inn til en akupunktør, noe jeg har tro på.

Legger ved en link om atopisk eksem og akupunktur og råder deg til å lese igjennom. Jeg gjør nå alt for at lillegutt skal få en bedre hverdag!

I tillegg skal han tilbake til hudlege i april og ta allergitest!

Jeg har smørt han i det siste med Spenol faktisk, og det fungerer faktisk bra! Kinnene hans har sett ut som to kjøttkaker, og etter litt kortison bruk og spenol er det blitt mye bedre.

http://www.frognerklinikken.no/bilder/hovedoppgave_om_eksem.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...