Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Min kjære, som jeg har vært sammen med i to år, har fortsatt sin gamle forlovelsesring i sakene sine på badet.. det er vel 5 år siden han var sammen med eksen, som han som dere skjønner var forlovet med, men ringen "lever" ennå, og i VÅRT hjem. Tenker egentlig ikke særlig over dette, men kommer på det innimellom. Ringen er til og med hekta på et kjede, som antyder at da det ble slutt mellom dem tok han av ringen og gikk med den rundt halsen. Er nok bare gravidhormonene som gjør meg litt sjalu og irrasjonell nå, er 39 uker gravid. Men det er jo slitsomt da, å gå å bli sjalu pga en dum gammel ring. Men mye av grunnen til at jeg blir sjalu er fordi vi har lenge snakket på at det er "oss to", og vi vil forlove oss og gifte oss. Jeg kunne forlovet meg med han etter et halvt år, for jeg var så sikker på at han var den rette for meg.. men mener det er gutten som skal fri, og han sier han har en plan..men denne planen har ikke jeg sett noe til, og nå har vi jo vært sammen i 2 år, venter vårt første barn sammen og denne planen han har fortalte han at han hadde for ca halvannet år siden. Og da blir jeg irrasjonell, og tenker at han har ombestemt seg, og ikke vil bli forlovet igjen allikevel.. det er jo tåpelig tanke, men jeg skylder litt på graviditeten:P Ble et lang surveinnlegg dette her, men følte det ville være godt å skrive det, slik at jeg "fikk det ut".
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Hormoner eller ikke, hvis det plager deg så ville jeg spurt rett ut hvorfor han ikke har lagt den vekk, eller kvittet seg med den på annet vis.. på en pen måte vel og merke samtidig kan du jo legge til at det er sårt for deg å bli minnet på hans tidligere samliv, nå som dere venter barn og skal skape deres egen fremtid.. Kan hende han rett og slett ikke tenker over det, men tviler vel på at han ikke er klar over at den ligger der, hvis du skjønner.. Håper han tar hintet og at dette er slutten på det kapittellet for godt.. for dere begges skyld.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Hormoner lille venn :-) He he er så mye man tenker på og grubler over når man er gravid! Jeg har også en gammel forlovelsesring i en eller annen skuff (hvor vet jeg ikke..., men så er det 12 år siden også at den ble tatt av) og den er kun et minne for meg, et lite trofee..? Det som binder en person aller sterkest til deg er et barn og det skla dere jo nå ha :-) Giftermål (så mye jeg enn elsker å være gift) er tross alt noe som er lettere å bryte enn båndene man har som foreldre.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 Min mann har fortsatt forlovelsesring og gifteringen fra sitt ekteskap. De lå lenge rundt forbi i huset her, han flyttet de rundt når han ryddet. Jeg laget ett album til han en stund etter vi ble sammen, for han hadde så mange ting rundt forbi som han bare ryddet frem og tilbake. Gamle ting han ville spare på men ikke hadde ett sted å ha. Alt ble satt inn i albumet, det jeg ikke helt viste hva var eller hvor jeg skulle sette inn ble lagt inn i plastlommer. Gifteringen og forlovelsesringen la jeg i en liten plastlomme som er til å legge slike ting i til album. Min mann syns dette var veldig ok, for han ville ikke kvitte seg med ringene men nå ble det ett litt mer avsluttet kapittel, det ble nå ett minne om tiden de hadde sammen uten at han "ramlet" over de runt forbi i huset. Jeg syns det er helt greit om han vil ha ringene, hans minner. Det er en grunn til at de ikke er sammen, så jeg er ikke bekjymret for at han skal gå tilbake eller noe annet. Han har barn med henne, så ute av livet vårt hadde hun aldri blitt. Hun eldste ungene hans syns det er veldig hyggelig at han har ringene også, moren aner ikke hvor hennes er. For hun har spurt om å få den, for hun vil ha den på ett kjede. Ett minne om at mamma og pappa var gift. Selv har jeg vel smykker jeg har fått av mine exer, jeg har ingen planer om å kaste de. Jeg bruker de, men tenker ikke på hvem jeg har fått de av. Jeg bruker de pga jeg syns de er fine. Min mann bryr seg heller ikke hvem som har gitt meg de. Men jeg syns du skal prate med din mann om hva du føler og tenker ang denne ringen. Jeg personlig syns ikke du kan forlange at han skal kaste den, men dere bør kanskje finne ett sted å ha den slik at begge blir fornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå