Gå til innhold

Svigermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et veldig nært og godt forhold til svigermor. Trodde jeg i allefall til i dag. Hun har velvillig passet barna, mast om å få passe og ha de på helgebesøk. Så hører jeg av en venninne av min svigerinne at svigermor og resten av familien er så lei av at svigermor blir utnyttet, sliten av å alltid passe unger osv. At svigermor mener jeg er lat. Ble så lei meg, skjønner ingenting. Må legge til at vi utmerket godt klarer å ta vare på barna, og er ikke avhengig av barnepass. Hvorfor klager hun til andre, men samtidig maser om å passe barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun er typen som tilbyr seg selv om hun egentlig ikke orker? Og at du/dere må sette grenser for henne dersom hun ikke selv klarer det? Dere har vel lyst å tilbringe helgene sammen med barna selv dersom det ikke er noe spesielt?

Skrevet

Er kanskje på overnatting en helg i mnd., av og til på ettermiddagsbesøk. Svigermor er forresten ung og sprek, ikke en gammel dame på 85 ;)

Skrevet

noen liker å gjøre seg selv til martyr og høres ekstra snill ut til venner og annen familie.

Neste gang du ser henne kan du jo si at jeg har jo hørt at du klager over at vi utnytter deg med barnepassen så derfor tror jeg det er best at vi finner en annen barnevakt som kan stille opp innimellom.

Si også at du syntes det er trist at hun ikke har sagt fra direkte til dere at hun ikke ønsker/orker, for dere har på ingen måte ønsket å utnytte henne. Og at dere da har full forståelse for at hun ikke orker.

Ikke at jeg tror det hjelper på det hun sier til andre men da skjønner hun at ting faktisk kommer tilbake til dere og straffer seg for henne å slenge med leppa slik om hun faktisk ønsker å passe barnebarnet mye.

Skrevet

Overnatting èn helg i mnd er myyye! Trenger dere virkelig barnepass hver fjerde helg?

Skrevet

Til deg som spurte om vi trenger barnevakt hver 4. uke. Som sagt tidligere, vi trenger IKKE barnevakt. Hun som maser, og vanskelig å si nei da. Noen her som alltid må angripe? ;)

Skrevet

Hvis dere ikke trenger barnevakt hver 4 uke og dere i tillegg hører hun nevner dette som litt mye, ville jeg kuttet ut.

Vi har barnevakt fra foreldre/familie i snitt to helger i året, men vi inviterer de oftere på besøk uten at de sitter barnevakt, så de får truffet barna. Kanskje dere kan gjøre det også?

Vi har besøk av min mor ca 4 hver mnd (hun er 60 år og i full jobb), da kommer hun en helg og sover over. Vi alle er sammen og koser oss.

Min mor eller bror sitter i tillegg en til to helger i året barnevakt for oss. Da er jo ikke vi tilstede.

Svigermor (hun er 70 år og pensjonist, men veldig aktiv og ungdommelig) kommer på besøk ca hver 5 mnd og hun blir da gjerne en langhelg. Hun er ikke komfertabel med å være alene med barna, så det gjør vi ikke.

Kan dere ikke evt gå inn på en slik ordning, så slipper hun å bli sliten?

Skrevet

Høres ut som svigerinna di er sjalu på forholdet du har til svigermor.. Jeg bodde nesten til bestemor når jeg var mindre og vi har ett fantastisk forhold :) ære være besteforeldre!! Bestemor har også flere ganger takket min mor for at hun har fått vært så involvert:) snakk med henne og spørr rett ut om det blir for mye til tider? Ikke kutt henne uten videre ihvertfall..

Skrevet

Signerer NN13:08 her!

Skrevet

Ikke lag en veldig stor sak ut av dette før du har snakket med svigermor. Dersom dere har et nært og godt forhold som du sier ville jeg snakket med henne. Si det du har hørt (på en litt fin innpakket måte) og si at det ikke er meningen å plassere ungene hos henne så ofte dersom det gjør henne sliten. Hun kommer sikkert til å protestere på dette, og da kan du jo evt si mer, hva du har hørt om at resten av familien mener hun blir utnyttet osv. Dere kommer sikkert frem til en løsning sammen. :)

Tror kodeordet her er kommunikasjon. Snakk med henne, vær grei og forståelsesfull og legg ikke skjul på at dette gjør deg lei deg. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...