Gå til innhold

Hvor treige kan nav egentlig være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i jobb i august, men fikk OS frem til oktober. Meldte i fra til nav at jeg hadde fått jobb i god tid, og sendte inn lønnsslippen da den endelig kom. Fikk likevel én feilutbetaling med full OS, som jeg ikke hadde krav på. Meldte fra om dette med en gang, da fikk jeg beskjed om at jeg måtte tilbakebetale pengene. Jeg satte derfor av penger, siden jeg i utgangspunktet ikke har så veldig god råd, og var klar til å betale.

Men nå har jeg ventet på den jævla regningen siden oktober, og jeg begynner å bli skikkelig lei. De pengene som er satt til side kunne vært brukt på mye nødvendig, og jeg hater å ikke bli ferdig med å skylde dem!!!

Har nav glemt meg, eller må jeg belage meg på å vente i enda flere måneder, helt til de plutselig finner det for godt å kreve mange tusen kroner tilbake igjen på én gang? :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pengene er ikke dine så hvorfor plage deg selv med hva du kunne ha brukt de på?

Du må betale de tilbake. Om det blir neste mnd eller om 2-3 år får du bare vente og se. Du må nok purre på de enda noen ganger og be om konto nr.du kan overføre pengene til.

Skrevet

Beste hadde vært å mase på dem, helt til de sendte deg regninga, ikke bare sitte og vente på dem.. Når det kommer til tilbakebetaling, er du like pliktig som nav til å følge opp at det skjer. Ring dem på mandag, si at du har hatt pengene klare en god stund, og forventer å få regningen så fort som mulig.

Skrevet

Men hvorfor er det mitt ansvar å mase på dem ang. penger som DE har betalt ut feil? Jeg purret på regningen i både november og desember, men nå gidder jeg ikke mer! Jeg har gjort alt riktig i denne sammenhengen, jeg har meldt fra fra starten av, og jeg har sagt fra mange ganger etterpå.

Det har jo ikke engang kommet en sånn erklæring i posten om hvor mye jeg egentlig skylder dem, beløpet måtte jeg spørre etter på telefon... og det var i oktober.

Jeg synes det er dårlig av dem. Hadde betalt pengene tilbake samme dagen som jeg fikk dem om jeg bare hadde fått kid og kontonummer, men nå har det jo snart gått fem måneder.

hi

Skrevet

Det er vel ingen som har påstått at det er ditt ansvar å mase. Du vet du har fått penger du ikke har krav på og må betale de tilbake.

Selv om det er nav som har gjort feil får du ikke beholde pengene. Hva er problemet at de står på en konto til du får brev om at de skal tilbakebetaling.

Feilutbetalingssaker har lang saksbehandlingstid, det skal fattes vedtak om feilutbetaling og der vil du få kontonummer og eksakt beløp.

La pengene stå på den kontoen og vent på vedtak. Slutt å bruk energi til å irritere deg over at du ikke får betalt de tilbake med en gang. Og bruk hvertfall ikke tid og energi på å tenke på hva du kunne brukt pengene på. De er ikke dine og kommer aldri til å bli det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...