Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #1 Skrevet 12. mars 2011 Jeg søkte i desember, har gått delvis på dagpenger og har jobbet i tillegg. De har fortsatt ikke behandlet søknaden min, gikk rett fra sykepenger og over til permisjon i februar. Blir ikke foreldrepengegrunnlaget det samme som sykepengene da? Ringte og spurte hvorfor de ikke hadde behandlet søknadet min, fikk til svar at den låg på pulten over prioriterte saker. Er det virkelig så komplisert å regne ut foreldrepenger? Håper jo at jeg får foreldrepenger denne mnd, er jo i permisjon og har ingen annen inntekt....
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #2 Skrevet 12. mars 2011 Nei, hvis du var 100% sykmeldt ved permisjonsstart er foreldrepengegrunnlaget ditt like sykepengegrunnlaget. Men det kan jo være at de har mange saker og de behandler da sakene etter, og da tar de de etter tur:)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #3 Skrevet 12. mars 2011 Dersom du går rett fra sykepenger til foreldrepenger så blir grunnlaget ditt det samme som du fikk i sykepenger. Det er nok ikke det at saken din er så komplisert som gjør at det tar lang tid, men fordi det er stor saksinngang. Ved nav forvaltning er det desverre slik at saksinngangen er mye større enn det altfor få saksbehandler klarer å behandle. De som skulle ha fått foreldrepenger før dags dato blir sortert ut og lagt i en prioritert bunke. Det er nok i denne bunken din søknad ligger. Nav-dama
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå