Gå til innhold

Baker dere alle kaker og småkaker til selskaper selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ber dere familie eller venner om hjelp??

Skal ha tre år feiring om to uker.. lørdagen blir det barneselskap, søndag voksen selskap med familie og faddere. Mandag blir det feiring i barnehagen og da også skal det jo være muffins eller kake til 25 barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her baker alltid en av bestemødrene en bløtkake, og så baker jeg en annen kake selv (sjokoloadekake eller muffins). Vi er veldig heldige som har besteforeldre som ønsker å hjelpe og avlaste oss. :-) (ved forrige bursdag for et par uker siden så bakte mamma bløtkake og svigermor sjokoladekake så jeg bare kunne konsentrere meg om maten)

Skrevet

Til slike selskaper du skisserer her pleier jeg å bake alt selv (og ingen toro poser el.l) :o) Synes det er koselig og liker at det er selvgjort. Hadde jeg spurt om hjelp, hadde jeg helt sikker fått det. Står ikke på at familien ikke vil hjelpe, er heller det at jeg liker å "klare meg selv".

Til selskaper som dåp/bryllup derimot har vi fått hjelp. Da er det mer som skal ordnes, og ikke like lett å bruke så mye tid på kjøkkenet.

Skrevet

Ber som regel svigermor om å lage "verdens beste". Om tre uker har vi dåp, så da ber jeg svigerinnene mine om å bake et par kaker også.

Kan altids gjøre det selv, men setter pris på den hjelpen jeg kan få. Med 5 barn, hus og hjem er det alltid nok av andre ting å sette fingrene i:-)

Skrevet

Jeg spør dem forøvrig aldri. Det er de selv som tar initiativet til å bake for å hjelpe:-)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg er kjempe glad i å bake, så baker stort sett alltid selv. Eneste gangene jeg har fått hjelp var i vesla sin dåp og i vårt bryllup.

Men det skader jo ikke å spørre hvis du føler at det blir litt mye å bake når dere skal feire i tre dager på rad;)

Skrevet

Ja, jeg baker alt selv. Jeg liker å bake så det er ikke noe problem.

Skrevet

Til bursdager baker jeg selv.... men til større selskaper ber jeg slektninger om hjelp =)))

Skrevet

Vi er så heldige at vi pleier å få hjelp fra besteforeldre på begge sider. Det blir fort mye kakebaking i sånne sammenhenger, ja.

Skrevet

Nå er jeg veldig glad i å bake så jeg synes ikke det er noe stress. Men jeg sier ikke nei hvis noen tilbyr seg å bake:) I barneselskapet i barna fikser jeg kakene selv men i voksenselskapet tar som regel både mamma og svigermor med noe:) Til større ting bidrar venner og familie, er glad de alltid tilbyr seg(og at jeg gjengjelder tjenesten).

Skrevet

Bruker å bestille kaker og lage litt selv :) Er ingen mester på kjøkkenet gitt, og lat er jeg også :P

Til helga skal vi feire 5 åringen, så da blir det barneselskap på lørdag formiddag, besteforeldrene kommer lørdag ettermiddag og søndag feirer vi med tanter, onkler, søskenbarn og tremenninger :)

Skrevet

Jeg baker alt selv, liker å bake så det er ikke noe problem :)

Men tenke faktisk på det her om dagen, at kanskje jeg skulle be om hjelp eller ha færre slag neste gang, så jeg kan prøve meg på noen skikkelig avanserte greier. Som regel blir det jo noen klassikere som går igjen siden jeg for skams skyld ikke kan invitere noen i selskap uten å ha minst 4-5 forskjellige kaker å by på ;)

Skrevet

Jeg lager kakene selv, men har aldri mer enn tre slag. Noen ganger bare to ulike kaker og enten is eller gelé i tillegg. Liker å lage isen selv også.

Synes ikke selv at jeg er spesielt flink til å bake, men liker å prøve ut oppskrifter.

Søsteren min pleier alltid å ha "toro-kaker" eller kjøpekaker, og det synes jeg ikke er spesielt imponerende..., men på den annen side spiser jeg heller de enn om hun skulle laget noen selv! Greit at man kjenner sine begrensninger i kakebaking, liksom.

Skrevet

Jeg elsker å bake både kaker, cookies, muffins osv, så her baker jeg alt selv, men skjønner at det kan bli mye for dem som ikke er så glad i å bake;-) Heldigvis har vi ikke ordning med å bake med oss kaker ol i bhg når det er bursdager.

Går jo også an å bake og fryse da, for eks boller, brownies, sjokoladekake og muffins - så slipper en å ta alt på en gang;-)

Skrevet

Som regel baker jeg alt selv, gjør det ofte sånn at jeg baker boller eller kanelboller som jeg har i fryseren så ikke alt må gjøres på en gang. Baker også ofte f.eks ostekake eller andre kaker som kan lages dagen før. Av og til tilbyr noen seg å hjelpe, og da kan det være jeg takker ja. En gang tilbød svigerinnen min å ta med en kake og sa "men da blir det sånn toro- sjokoladekake, altså!" Da synes jeg det er bedre uten! Men det er bare jeg som innbiller meg at det er mye rart i de kakeposene...

Men det er jo veldig forskjellig hvor glad man er i å bake, jeg tilbyr meg ofte å bake for andre, og baker alltid til arrangementer i bhg og sånt. Synes det er gøy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...