Gå til innhold

Noen her som har en liten hund du/dere må omplassere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg en god hund pga jeg sliter litt, å jeg finner godt selskap i hunder =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det for ett svar? Mest useriøse jeg har sett! Sjekk fod.no, finn.no etc du hi

Skrevet

slettet useriøst.

Skrevet

22.07 =)

Takk for forslag :)

Skrevet

Hos FOD har de stort sett bare store hunder, og er ganske så strenge på hvem de omplasserer til. Dvs du bør ha kunnskap om hunder, og de er ikke akkurat nådige når de snakker med deg. Så kan vel si at de er flinkere med hunder enn mennesker;)

Ellers har jeg også hørt mye bra om Charlottes omplassering i Trondheim. De omplasserer til hele landet, og har god beskrivelse på nettsiden sin om hundene de har inne.

Skrevet

på finn.no under" gi bort" ligger det flere

Skrevet

Alle har stort sett bare store hunder til omplassering fordi det er det folk kvitter seg med og det det er mest av (sist jeg sjekket). FOD er i grunnen bare skrullete. De kan ikke hund, de menneskeliggjør hunden noe helt horibelt. Min erfaring: Skryt ikke av kunnskapene dine, gjør deg litt dum, si ikke rett ut hva du er ute etter, da får du hund! Helt utrolig at ikke de blir sterkere regulert av noen med vett i pappen!

Skrevet

HI takk for tilbakemeldinger :)

Ønsker men en Chihuahua eller en i den størrelsen =)

Skrevet

Hva har du å tilby en hund da? Om du vil ha chihuahua eller en annen liten hund må du nok ut med fra ca 10.000,- +.

Så kommer forsikringer + dyrelege besøk, mat, ormekur etc.

Det høres ikke ut som du har råd da du VIL ha en gratis.

Skrevet

Slettet. Upassende

Skrevet

Takk 00.52 =)

Her er det noen som forstår meg, jeg tenker ikke på pengene vil baer gjøre et bedre hjem for et dyr som ikke er ønsket.

HI

Skrevet

HI, det er helt utrolig, men her på dib, altså mødre og kommende mødre, florerer det av surmaga kjerringnek som alltid må slenge med leppa. I tillegg er flertallet sykelig opptatt av penger og andres eventuelt manglende pengestatus. De er snare ute med å dømme, elsker å sette andre i bås, har svart/hvite meninger og liv.

Jeg må si at jeg blir bekymret. Hva slags verdier og holdninger bringer de videre til sine barn? Som igjen må omgås mine barn?

Det blir litt som mobbere tenker; "Han gikk jo med den teite lua, han BA jo om å bli dyppa i snøen!" På dib tenker de; " Å herregud, de er så dumme at de vil ha et gratis dyr, da fortjener de at jeg slenger med leppa og sier at de ikke har penger!"

Jeg blir helt matt og lurer på hvorfor jeg gidder å bruke tid her... antakeligvis for de fleste her er normale og hyggelige. Synd at sånne som nepa her i tråden ødelegger!

00:52

Skrevet

Hei,

først vær snill å les litt om de ulike rasene i småhundkategorien for å finne ut hvilke egenskaper du ønsker og hvilke du helst ikke vil ha. Det er himmelvide forskjeller også blant småhundene!

Når du finner noen raser som kan passe deg kontakter du ulike oppdrettere som virker seriøse og hører om de evt har noen de skal sette ut på foravtale (både valp og voksen) eller noen som er ferdig i avl/eldre hunder som av årsaker skal omplasseres. Det finnes trolig MANGE som ønsker seg forverter/nye hjem.

Den store fordelen (stort sett og forutsatt at oppdretter er seriøs) er at du slipper betale for hunden, oppdretter betaler for de store utgifter (alt etter avtale selvfølgelig): kan være forsikring, rønkenundersøkelser, øyelysninger etc. Du har også noen som kjenner rasen godt, kan spørre om råd, muligens pass av hunden om det skulle være nødvendig, kanskje du lettere kommer inn i et rasemiljø osv.

Støtt opp under seriøs hundeoppdrett! :)

Skrevet

08.52: Hvem er det som vil ha den Chihuahuaen der da? Det står jo at den angriper små barn og at barnet deres på 1,5 år ble bitt i ansiktet og måtte sy syv sting! :S

Skrevet

Jeg har dessverre bare en stor hund som trenger et nytt hjem. Hunden er snill som bare det hun, men en av mine andre hunder aksepterer hun ikke.

Jeg tror nok det er veldig tvilsomt at du får en Chihuahua eller lignende "veskehund" gratis, men om du er villig til å ha en på fòravtale (dvs at eier/oppdretter har krav på å ha kull på hunden) så lar det seg nok gjøre.

Jeg synes hun Ellen på FOD har gått helt av skaftet, det er hun som har startet opp omplasserings gården der. Har selv hatt 2 hunder derfra for mange år siden. Hun er direkte ufyselig mot folk som stiller seg villig til å kunne gi en hund et godt hjem.

Bare følg med litt på finn.no du, men husk på å be om prøvetid på kanskje 14 dager før du bestemmer deg for hunden. For det er endel som bare vil kvitte seg med ustabile hunder også, billigere enn å avlive vet du...

Skrevet

HI her, tuusen takk for hyggelige svar =)

Ønsket er ikke en spesifikk rase, men en liten en, er redd store hunder, men ønsker meg en venn i hverdagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...