Lykkelivet88 Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Aaner ikke hvorfor! Noen som har vært borti noe lignende? Han går med hele foten når han har sko på men som regel tufler han rundt på tærene dagen lang. Ser slitsomt ut.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 det gjorde jenta mi hver dag ei stund også. Når hun først oppdaget at hun klarte det gikk hun sånn rett og slett. Men nå går hun vanlig igjen.
Ulldott Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Få en fyseoterapaut til å se på det. Vet om barn som sliter med å gå på foten fordi senen bak på foten er for kort. Det blir vondt for dem å gå nede på foten. Mange tågåere begynner med det som en dårlig vane og ender opp med å ikke klare å på hele foten. Viktig å sette inn eventuelle tiltak tidlig slik at føttene ikke blir skadet. Dersom barnet går i barnehage kan de henvise barnet til fyseoterapaut.
Lykkelivet88 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2011 Har tenkt tanken. Han virker ikke plaget av det, selv når han går flatt på foten.. Han gikk vanlig før men så begynte han plutselig med dette her. Men bør vel høre med legen da for å være på den sikre siden. Tenkte kanskje det var noe de gikk av seg etterhvert..
Ulldott Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Det kan gå over av seg selv. Jeg jobber i barnehage og har hatt flere tågåere. De fleste "lander" av seg selv. Men jeg har ei jente nå som er fem år, hun klarer ikke å gå nede på foten. Senen bak er alt for kort og nå må hun tøye føttene flere ganger til dagen for å prøve å få den lengre. Det er ganske smertefullt for henne. Hvis jeg var deg ville jeg absolutt fått sjekket det ut allerede nå for å være på den sikre siden.
Lykkelivet88 Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2011 Ok! Takk for godt råd. Da gjør jeg det på Mandag. Vil jo ikke at lillegull skal ha vondt. Huff..
Ulldott Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Du taper i allefall ingenting på å få det sjekket ut. Du kan jo også høre med fastlegen som kan henvise deg videre. Det kan også lønne seg å minne ham på at han må gå på hele foten.. (uten å mase for mye om det) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå