Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Har nettopp gått fra hverandre og sliter med å bli enige om bidrag. Jeg har hovedomsorgen for barna, de er 4 mnd og 2 år. Bf har standard samvær med eldste, dvs annenhver helg og en dag i uka. Han har times samvær med minste. Vi tjener omtrent det samme, og har like mye i utgifter. Bf ønsker at vi skal skrive avtale om at vi har hovedomsorg for et barn hver pga de økonomiske fordelene, begge skatter i klasse 2 og begge får utvidet barnetrygd. Men at vi ikke praktiserer dette. Jeg skal fortsatt ha hovedomsorgen og han samvær. Jeg vil "tape" en barnetrygd, men bf sier han vil gi meg sin doble barnetrygd. Jeg syns jo ikke dette er en god løsning fordi det rett og slett er svindel og jeg vil ikke "gi" fra meg hovedomsorgen for ett barn. Jeg er tradisjonell og mener at så små barn bør ha mor som hovedomsorgsperson, men samtidig ha ofte og jevnlig kontakt med far så klart. Bf prøver å gjøre det som lønner seg økonomisk og selvfølgelig ønsker han ikke å punge ut mange tusen i bidrag. Jeg syns han bør betale en fast sum per mnd, så vi slipper å diskutere og måtte spleise hver gang barna trenger noe. Vi har meget ulikt syn på slike ting. Etterhvert som barna blir eldre ser jeg ingen problem med å ha ett barn hver på papiret og i virkeligheten praktisere en uke her og en uke der, siden søsken ikke bør skilles. Men man må jo stole på at den andre parten plutselig nekter og bare lar deg se barnet av og til... grøss! Noen med synspunkter på dette? Er så lei av å diskutere dette med han nå og vil bare finne en løsning. Har til og med gått så langt at jeg ba han drite i hele bidraget og at jeg skulle klare meg uten de jæv... pengene hans.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Jeg er enig med deg om at så små barn bør ha EN hovedomsorgsperson. Og det bør være mor. Hva om svindelen oppdages? Lettere å oppdage med to så små barn. Bidraget kan du ta gjennom Nav så slipper dere å "krangle" om dette. Kanskje det blir krangel likevel, men da slipper dere å tenke på det. Uansett, lykke til. Har ikke så mye å komme med jeg..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Si at du vil ha "ditt" på det rene. Ta bidraget gjennom Nav. End of discussion.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2011 #4 Skrevet 12. mars 2011 jeg var i samme problemstilling. bf ville ha ett av barna på papiret, kun for økonomiske fordeler ifølge han selv. men jeg kom fra en by langt unna der vi bodde sammen, å han ville egentlig kun forsikre seg mot at jeg kunne flytte med barna. jeg fikk daglig omsorg for begge, å etter noen år der bf ikke var den engasjerte å flinke pappaen jeg håpet han skulle være så flyttet jeg til hjembyen min med barna.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2011 #5 Skrevet 13. mars 2011 Eksen min prøvde seg på dette, og er fly forbanna fordi jeg nektet plent. Jeg gidder ikke gjøre meg til kjeltring og svindler, og ihvertfall ikke for en umoden dr&%#sekk som han. Syns det er litt trist at du faktisk vurderer å svindle nav når ungene blir eldre, kun for å få penger...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå