Gå til innhold

sliter litt i forholdet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen jobber mye og er bortreist noen dager omtrent hver uke. dette er jeg også glad for fordi det er bra for karriæren hans. i tillegg til dette så har mye sosialt med venner og trening. så det blir mange kvelder borte, når han er hjemme også. han er svært nær og fin å snakke med, så jeg føler at jeg får nok nærhet og kjærlighet. men, så er problemet at han ser ikke ting som må gjøres hjemme, jeg må planlegge og nesten ta meg av alt. han intresserer seg ikke for "handy" ting og da blir jeg helt alene om å fikse og ordne. hender han er med å henter noe, men aldri på eget initativ begynner å gjøre noe. dette går meg helt på nervene. jeg må somoftest fortelle han hva han skal gjøre til punkt og prikke. dette gårutover sexlivet for jeg mister all tenning av at han har så lite initativ til ting som skal gjøres. men, jeg skjønner jo at han har mer enn nok med jobb og annet. føler at det gjør meg så tungsindig og lei meg. hadde han hatt noen ideer eller tanker og fått det gjort så hadde jeg vært glad. blir så vanvittig sliten av at hvis det er noe som ryker så må jeg ordne det. han flyttet rett inn til meg i en nesten totaltoppusset leilighet, som jeg hadde jobbet med i flere år, men er jo alltid vedlikehold+annet som må gjøres. er ofte slik med andre ting og at jeg må presse han til ting. utrolig slitsomt. redd jeg har funnet meg en mann som er lite opptatt av å få fikset de enkleste ting i livet. råd noen?, trist jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har du et: Stor bokstav etter punktum, avsnitt og rett bruk av komma hjelper langt på vei..

Vanskelig å lese hva du skal fram til..

Skrevet

har dysleksi, hopper litt når jeg skriver, skulle vært rettskrivning på BIM;)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Har dere barn sammen? Har du jobb? I så fall, jobber du fullt?

Sett opp en arbeidslliste over alt som må gjøres i hjemmet i løpet av en uke. Sett deg ned sammen med ham, og presenter listen. spør ham hva han syns det er rettferdig at han gjør og hva du skal gjøre.

I min verden er det slik at det mest rettferdige er at begge parter i et forhold har rett på omtrent like mye fritid. Slik du beskriver det jobber han mye, men har også et aktivt sosialt liv, mens du blir noe bortimot en husslave.

Hvis ikke arbeidslisten fører fram, dra ham med deg til familiekontoret. Be om hjelp. Vil han ikke, så gå alene.

Du er ingen slave, og du skal ikke gjøre deg til tigger. Hvorfor har han mer rett til å leve livet som han vil enn det du har?

Skrevet

vi skal ha barn om 2 mnd, jobber ikke fullt. hadde 80% nå har jeg 50%, pga graviditeten, blir permisjon om litt over en mnd. lurt med arb.liste, tenker jeg lager en med det samme. takk for råd!

har hatt noen lister før men, de har vært til oss begge.

ikke fordelt erb.oppgaver, så får prøve det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...