Gå til innhold

6 ukers kontroll gratis?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på 6 ukers kontroll hos legen igår og betalte 186 kr. Men har lest flere steder at den skal være gratis og flere venninner som har fått baby sier også at den kontrollen er gratis. Jeg sa fra til legen, og hun hadde tydelifvis glemt at det var gratis. MEN så sieer hun at jeg skal få tilbake 136 kr for jeg må betale 50 kr for det utstyret hun brukte under kontrollen. Er dette riktig? Er det ikke gratis da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte, men betalte ikke da jeg var til lege for brystbetennelse fordi de da vurderte det til å være svangerskapsrelatert... Hva som er riktig vet jeg ikke.. Sikkert en vurderingssak om kontrollen er svangerskapsrelatert eller ei.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Noen velger å ha gratis utstyr også når man er gravide. Vi gjør ikke det hos oss. Materiell koster, enten man er barn, voksen, pensjonist eller gravid

Skrevet

Utstyr til undersøkelser må men selv betale uansett om man er gravid eller har frikort.

Det er selve undersøkelsen som er gratis for deg om du er gravid, skal på etterkontroll eller har frikort.

Skrevet

av ulike årsaker ble den foretatt på sykehuset og jeg betalte ikke. Betalte heller ikke noe for påfølgende kontroller hos fastlege.

Skrevet

Alle kontroller og legekonsultasjoner som er svangerskapsrelatert skal være gratis. Men materiellkostnad må du betale.

Så det er riktig som legen din sier.

Skrevet

Okei :) Jeg fikk også brystbetennelse 3-4 uker etter fødsel, men jeg betalte....

Skrevet

Takk for svar :) Da vet jeg at det er i orden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...