Gå til innhold

Er dere i full jobb eller sykmeldt?


++juni2011++fødeklar!!!

Anbefalte innlegg

Er i uke 25+1 og er i full jobb,men merker det begynner å bli slitsomt! Har en stressende jobb med mye løfting og løping fram og tilbake. Ingen plager enda bortsett fra vondt i skuldre og rygg mot slutten av arbeidsdagen og generellt mer sliten og trøtt. Hvordan går det med dere andre juni mammaer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 27 uker og i full jobb. Har en relativt stillesittende jobb. Merker jeg er mer trøtt og sliten enn før, men så lenge jeg får nok søvn går det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 25 veker på veg, og er og i full jobb. Eg jobbar som lærar og syns det fungerer fint sjølv om eg er gravid. Har endå ikkje hatt sjukefråvær frå jobb, så håper det held seg slik til permisjonsstart i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i full jobb til onsdagen, men måtte ta en liten sykemeld (1 1/2uke) nå så kroppen skulle få roe seg ned for stresser for mye. Og det var ikke bra, men skal tilbake i jobb etter dette. Og håper på å jobbe 3-4 dager i uken da:) Men er del ting som har skjedd som jeg tar litt tungt i tilegg, men hadde som mål og jobbe 100% helt ut, føler jeg liksom svikter sjefen og arbeidsplassen nå. Men heldigvis har jeg en fantstisk snill sjef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 27 uker og jobber fortsatt fullt. Har vært ekstremt mye stress på jobb pga omorganiseringer osv som jeg har vært nødt til å være involvert i, og jeg har fått beskjed om at jeg mister jobben min også... Prøver derfor å være jobbsøker i tillegg til alt som foregår ellers med unger og bhg og mannen som er på jobbreiser osv... Ikke bare, bare, men føler i grunnen at det går ganske greit. Sliter litt med ryggen og dårlig søvn også, men har en mann som tar i et ekstra tak nå sånn at jeg får tid til å slappe av litt også, så da går det fortsatt greit med 100% jobb. Skal innrømme at jeg har vært mye syk og har brukt noen egenmeldinger i år, men nå er det jo ikke så veldig lenge igjen til permisjonsstart, så jeg håper å greie å jobbe fullt helt ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 25 uker på vei og er blitt 50% sykemeldt pga trøtthet. Jobber som helsesekretær med hektisk jobbdager og var nødt til å innse at jeg ville bli helt utslitt dersom jeg skulle gå fulle dager.

 

Så nå slapper jeg litt mer av og lader opp til gutten kommer i juni:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 25+0 og har redusert til 80 % stilling de siste ukene, etter kontroll på fredag regner jeg med å øke til 40% sm. jeg jobber i barnehage og kjenner at det er tungt og at det er mye jeg ikke får gjort med de minste barna. Jeg er dessuten veldig trett og ønsker å ha litt energi igjen til de to barna jeg allerede har :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27+1 i dag og er 80% sm. Skulle gjerne jobbet mer men med et bekken ute av funksjon er jeg desverre ikke i stand til å jobbe mer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fortsatt fullt i uke 28. Er i god form fortsatt, trener flere ganger i uka og forsøker å holde ut lengst mulig. Håper å fortsette både med jobb og trening frem til permisjon. De siste 3 ukene har dog vært litt strie. Mannen har brukket armen så jeg har vært nødt til å ta alt hjemme og begge guttene i tillegg til alt annet! Har blitt litt mye stress, som igjen har ført til mye kraftige og vonde kynnere. Jeg prøver å ta det mer med ro, men det er ikke alltid så lett! :)

Lykke til videre alle sammen, det er gull i sikte! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 28, og er 50 % sykemeldt pga. bekkenet. Neste gang jeg skal til legen vurderer jeg å be om 100 %, fordi ryggen også er blitt så vond. Kjørte ca. 2 mil i dag, og var heilt ødelagt etterpå. Men faktisk er helgene værst, for da er velsa heime heile tida, og skal aktiviserast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mer eller mindre sykemeldt fra jeg var 7 uker pga hypermesis. Fra nyttår har jeg jobbet 50%, og er fortsatt fryktelig kvalm, og nå er jeg jo i uke 29 så har fått beskjed om å belage meg på kvalme helt til bebisen kommer. Har fått bekkenløsning også nå, og tar igrunnen en uke om gangen. Syns det er for tidlig med full sykemelding, men fungerer ikke når jeg kommer hjem, hverken som kjærste, husmor eller mamma til sønnen min på halvannet.

På tide å trappe mer ned da, syns dere? Eller ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 40% sykmeldt pga. ryggproblemer.. Jobben har jo prøvd å tilrettelegge, og de har fått det til, til en viss grad :) Var 20% sykmeldt fra uke 19-23, og er nå i uke 26.. Må få legge til at jeg har 2 timer med bilpendling på jobben hver dag, og det er en pain in the ass å kjøre bil pga ryggen.. Så jeg jobber 3 fulle dager i uken, for å begrense bilkjøringen.. Blir hardt til ryggen med 10 timer stillesitting 5 dager i uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27+5 og er 100% sykemeldt pga rygg og bekken.

Jobber i butikk så det var ikke mye jeg kunne gjøre etterhvert. Kan jo ikke ta fra noen jobben deres... Føler litt på det, skulle hjerne ha jobbet.

Men for å ha energi til å være her for mann og gutt på nesten 2 år måtte jeg kaste inn håndlkledet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært sykmeldt i seks uker pga bekkenet og generell "sovesyke". Til å begynne med var det utrolig deilig å få hvile ut, men de siste ukene har rastløsheten krøpet over meg. Jeg må ha folk rundt meg og savner "kaoset" som preger en skole (er lærer). Så nå skal jeg prøve aktiv sykmelding en periode. Dvs. at jeg skal gjøre andre oppgaver enn jeg gjør til vanlig (altså ikke klasseromsundervisning), men oppgaver på biblioteket, kanskje noe tilpasset undervisning i enkelttimer, hjelpe skolesekretæren osv. Vi har ikke avtalt hvor mye jeg skal jobbe enda, men jeg ser for meg 2-3 dager i uken innenfor vanlig skoletid (altså ikke fulle dager). Gleder meg til å ha noen å spise lunsj med igjen!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Er utrolig kjedelig å gå hjemme. Er også lærer, og sist ble jeg sykemeldt fra juni og ut til sommerferien, (bekkenløsning som gjorde det umulig å kjøre bil og hadde 45 min biltur hver vei til jobb) og termin var i august. Utrooooolig langt 3. trimester den gangen.

Denne gangen har jeg gåavstand til jobb, har det helt supert, og fått super tilrettelegging. Jobber 50% og har bare smågrupper. Men er så dårlig i bekkenet at jeg er livredd for å måtte gi meg nå. Det er stor overgang fra det yrende livet i skolen til å gå hjemme og kjede seg i mange uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette med sykemeld er så vanskelig.. Selv merker jeg at jeg har det så utrolig mye bedre nå som jeg har en ting mindre og tenke på, har skjedd en del her i det siste som jeg overhode ikke hadde planlagt å måtte gå igjennom/styre med i svangerskapet mitt. Men syns det er så vanskelig og si det rett ut, om dere forstår. Legen foreslo jo tre ukers sykemeld, men jeg syns det var alt for lenge og skal til kontroll mandagen som kommer, så sa vi heller kunne se da (har da hatt 1 1/2 uker) men merker allerede at det er litt godt og faktisk ha energien til og kunne være seg selv og passe på seg selv. For egentlig nå har jeg mere nokk med å være meg og holde alt gående.. Selv mener min nermeste familie at dette er det jeg burde gjøre akkurat nå, men er en person som har en tendens til å sette alt og alle andre først, er jo ung, kun 21 år så syns det er så vanskelig. Er så redd for å bli dømt og slikt =/

 

Men som sagt har det skjedd en del ting som jeg tar veldig tungt, å dette har medført ting i hverdagen også, med tanke på forhold, hus og fremtid.. (jeg trur alt kommer til og gå bra, men det er jo likevel veldig tøft.. ) sliter med og sove, holde på maten og kroppen er konstant stresset, jeg prøver og slappe av men kroppen klarer det ikke. Har derfor mye vondt i magen og slikt, å det er så ubehagelig. Var jo ikke dette jeg ville, men aner ikke hva jeg skal gjøre.. syns det er litt vanskelig jeg, beklager surtinga mi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 30 og student på fulltid:) Store planer om å holde ut men kjenner selvsagt at det begynner å bli tyngre.. Har tre eksamener som må avlegges før jeg kan gå ut i permisjon men er optimistisk og tro på at det skal gå bra:D

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er nå 30 uker og har vært 50% sykemeldt siden februar.

 

Merker vesentlig forskjell denne gangen fra forrige gang. Da var jeg 20% sykemeldt siste måneden. Er mye mer trøtt og sliten denne gangen - blivende storesøster på snart 3 år gjør at det ikke blir tid til mye hvile, og hun våkner også tidlig hver dag. Det er jo endel flere husoppgaver denne gangen (mer rydding og klesvask bl.a. nå som vi er to voksne og et barn, og det ikke bare er oss voksne). Denne gangen har jeg også fått bekkenløsning, og det å hjelpe minstemor opp og ned brøytekanter gjør at man belaster kroppen/bekkenet ganske feil. Kommer nok til å være 50% sykemeldt frem til termin, og det er også kiropraktoren min helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 100% sm grunnet bekkenet (28+5) som de fleste andre skulle jeg gjerne jobbet litt mer, men merker jo at det ikke fungerer. Nå håper jeg på en fin vår med mye sol og mulighet til å være ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 30 nå og jobber tre og fire dager i uken (som jeg gjorde fra starten av).

Planen er å fortsette slik, oog foreløpig ser det helt greit ut, men første mai tenkte jeg starte min permisjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...