Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Bortsett ifra de obligatoriske mamma ukene da. Vi vurderer å gjøre det med nummer 2 og lurer på om andre har tenkt det samme/gjort det samme.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Jeg var hjemme med førstemann i 3 mnd, sommerferie fra studiene, så tok far alle ukene. Med andremann var jeg hjemme seks uker. Jeg studerte og hadde stor fleksibilitet i forhold til ammepauser og hjemmekontor. Vi bor 10 min. gange fra studiestedet, og far kom til skolen i noen pauser og jeg kom hjem om det ikke passet for de å komme. Jeg fullammet begge til de var seks mnd.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Hørtes bra ut:-) Jeg og samboer var begge studenter med nr 1 så da var begge mye hjemme og så leste vi på kvelden(når babyen sov). Og så byttet vi på å lese på universitetet. Jeg er lærer og har termin i starten av sommeren. så målet er å være tilbake til starten av skoleåret. Lettere for samboer å ta fri da det ikke går utover noen andre.. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Ja min mann hadde all permisjonen med 2 av barna. Den ene gangen hadde jeg 1 uke permisjon (var student) og andre gang hadde jeg 2 uker permisjon (etter keisersnitt), deretter 2 uker praksis før sommerferien kom. Dette var et valg vi gjorde slik at jeg skulle få fullført studiene på normert tid uten avbrekk, og det er et av de beste valgene vi noen sinne har gjort. Ville glatt gjort det om igjen. Selv om dette valget gikk ut over min kvalitetstid med barna, så var det en bevisst investering i deres fremtid, og uansett så hadde de jo faren hjemme med seg, så de led ingen nød. Han var faktisk hjemmeværende pappa med 3 barn på hhv 3,5 år, 20 mnd og en nyfødt mens jeg gikk fulltid på skole.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 så flott:-) jeg blir så glad når jeg leser om andre som også velger slike løsninger. Syntes det er så mye fokus på at man da er en dårlig mamma, ikke det faktum at barna har en knallbra pappa;-) Kan ikke skjønne at det er verre at far er hjemme enn mor. HI
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Ja, mannen hadde all permisjonen med 2 av våres 4 barn. Jeg var student da, og i praksis var jeg jo mye hjemme uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå