Trultetryne Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Hva finnes, og hva anbefaler dere? Vi har en Baby-Bjørn sele. Den er straks for liten, og vond å bruke. Hun er ca 10,5 kg nå og jeg kunne tenkt meg noe som kan brukes ett par år fram i tid, og som også kan brukes til ev. søsken (baby).
mamman til to gutter Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 Jeg har en meitai som jeg er veldig fornøyd med. Den er mye bedre å bære med enn babybjørn fordi vekten blir bedre fordelt utover og den er også mer ergonomisk riktig for barnet å bli bært i. Jeg har ikke bært mye, men har bært eldste i den når han var 3år og ca14kg og jeg har bært yngste i den når han var baby, han sovnet i den så fort jeg fikk knytt fast. Det er litt mer styr å knyte den fast enn det er å feste babybjørnen, men det er kun øvelse.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Da vil jeg helt klart anbefale Manduca-selen! Den er kjempegod å bære med fordi hoftebeltet tar det meste av vekten, og den klikkes enkelt på som en ryggsekk omtrent. Kan brukes fra nyfødt til 20 kg=) http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258
Gjest yrild Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Manduca er kjempegod :-) Har vi brukt fra 4 mnd og frem til nå 2 1/2 år! Denne Mei-Taien er også veldig god og råkul: http://titt-tei-meitai.blogspot.com/
lille sprelle Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 og vi har vært veldig fornøyde med ergo den passer til store og små bærere og den tar liten plass.
Trultetryne Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2011 Takk for svar Har tenkt litt på Manduca, men hadde ikke så mye kjennskap til den. Hvor får man kjøpt den på nett?
Ranveig R Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Vi har ein Ergo-sele. Brukte den til eldste frå ca 5 mnd, og siste gong han sat i den var han rundt 4 år (16 kg). Kan bære på rygg eller mage, enkelt "klikk-system" som ein ryggsekk med hoftebelte og ei reim over brystet. Manduca er vel mykje det same systemet, men har muligens fleire innstillingar. Hadde kanskje valgt den om eg hadde kjøpt no. I tillegg har vi ein mei tai (som ei veninnne sydde til oss), som lille på snart 3 1/2 likar godt. Brukar den ikkje mykje no, mest til kos dersom ho er sjuk og helst vil sitte på fanget/i armane heile dagen.
Trultetryne Skrevet 11. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2011 Tror det blir Manduca Kanskje jeg skal sjekke finn.no.. Jeg lurte litt på om jeg skulle prøve å sy en mei tai, men vet ikke om jeg får det til.
stjertløvetann Skrevet 11. mars 2011 #9 Skrevet 11. mars 2011 Jeg hadde Babyhawk Mei Tai til storesøster, og er fryktelig kjempeglad i den - god å bære i, barnet sitter godt og sovner nesten umidddelbart, og den funker greit til nyfødte også, i froskestilling riktignok. Fikk Manduca til jul, har ikke blitt skikkelig godvenn med den ennå - den er grei og flott og alt det der, men det er liksom mer nært og intimt med MT, så Manducaen brukes på stranda og sånn, og så koser vi oss med Babyhawken hjemme
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. mars 2011 #10 Skrevet 11. mars 2011 Men bærer du med selene i kryss bakpå ryggen? Det synes jeg er myye bedre enn selene rett ned (ved magebæring altså), og sålenge man strammer inn godt nok blir det like nært og fint som sjal synes ihvertfall jeg da=) Her kan du få kjøpt Manduca; http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258
Synnøve_Solbakken Skrevet 11. mars 2011 #11 Skrevet 11. mars 2011 Har Mei Tai, og ser at manduca er jo samme greia, bare med klips. Tingen med Mei Tai, er at jeg føler meg mer back-to-nature hvis du skjønner. Det føles så ekte og naturlig å knytte barna på seg Klips er ikke helt det samme for meg, men det er jo smak og behag, det viktigste er at det er behagelig for dere begge. Hvis du bare har prøvd BB til nå, kommer du til å få et nytt liv (barnet også for den del) :-)
Synnøve_Solbakken Skrevet 11. mars 2011 #12 Skrevet 11. mars 2011 Ikke meg du spurte, men svarer likevel. Jeg brukte alltid kryss på ryggen ved magebæring, da ble det minst belastning på skuldrene mine. Bruker endel kryss foran ved ryggbæring også, da kjenner jeg ikke vekten på barnet noe særlig siden det gir best støtte. Dette gjelder særlig hvis vi skal gå et stykke. Vet ikke om det funker like godt for barmfagre damer
Brava Skrevet 11. mars 2011 #13 Skrevet 11. mars 2011 Angelpack er den beste bæreselen jeg har hatt for babyer og litt større barn, lang i ryggen og superlett og nett å ha med. Den ligner manduca men angelpack er finere utseende synes jeg. Jeg har også diverse sjal, slynger, mei-tai og en ergo men Angelpack er altså min favoritt for tiden;-) Min Angelpack kjøpte jeg på Bæreglede i Oslo, de har fysisk butikk der man kan teste forskjellig, det er hvis du bor i nærheten. Ellers er det å klikke inn på http://www2.tettinntil.no/ og finne nettbutikker som har bærsele for ditt behov samt lese om forskjellig utstyr.
stjertløvetann Skrevet 11. mars 2011 #14 Skrevet 11. mars 2011 Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥: Jepp, har bare brukt kryss-bæring bak faktisk Tror nok at det bare er en vanesak, siden jeg i utgangspunktet er veldig glad i MTen min, så gi meg et halvt år så synger jeg sikkert lovsanger om Manduca jeg også
Trultetryne Skrevet 12. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 12. mars 2011 Vi går for Manduca Skal bare bestemme meg for farge.. hehe.. Valgets kvaler. Brun, rød eller petrol? Hva mener dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå