Gå til innhold

Når kan man se kjønn på ultralyd?


jobber med saken har klart det

Anbefalte innlegg

Hei:)

Er det noen som vet når man kan se kjønnet på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg la ut en link ang. dette her om dagen. I de aller fleste tilfeller kan man se kjønnet fra uke 12. Legen min sier at han har rett i over 80% av tilfellene hvor han tror det er jente fra uke 12, og ca 97 % av tilfellene der det ser ut som gutt. Fra uke 14 kan vel de aller fleste se det. Jeg har fått vite kjønnet i uke 12 begge gangene. Det er forøvrig ikke tradisjon å si noe så tidlig så noen leger velger å ikke si noe før ordinær ultralyd.

 

Sist jeg var gravid tok en medsinstudent ultralyd av meg. Han hadde aldri tatt ultralyd på noen før og det var kjempelett å se kjønnet. Dette var i uke 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ul da jeg var 13 uker denne gangen. Legen er anerkjent og har nyeste utstyr. Han var rimelig sikker på at dette var en jente (så tydelig 3 streker. Var på ul 15+5 og 18 uker, og jaggu er det en gutt. Så ta tidlig ul med en klype salt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at man kan se kjønn fra uke 14. Selv var jeg på tidlig ul, var litt over 11 uker på vei, og en erfaren gynekolog viste meg tissefanten klart og tydelig. Ordinær UL (og fødselen) viste jente! Jordmor sa at så tidlig har alle en liten "utstikker" som enten blir tissefant eller klitoris. Jeg ville ikke stolt på noe før ordinær UL, tror jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vite det i uke 14, og det har stemt både på orinær ul og en senere 3d ul.. så tviler på det blir noen overraskelser når hun kommer ut :-)

Men kommer nok an på både teknikker og utstyr, og hvordan babyen ligger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...