Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Slet med amming de to siste gangene, denne gangen VIL jeg få det til Noen knep dere har til å herde brystvortene OG muligens få de litt mer "sugbare", mine er helt flate... Vil helst ikke bruke den elektriske pumpesaken til det bruket, redd for å sette igang fødsel (er uke 33 og har endel kynnere, samt styrtfødsel forrige gang + 2 uker for tidlig...)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 At herding har noe for seg, er vel en gammel myte.... Det gjelder å få ungen til å ta riktig fra begynnelsen av, sånn at du ikke blir sår. Jeg foreslår at du får ammehjelpen til å bistå deg når du kommer hjem fra sykehuset - de er superflinke.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Kan ikke svare på noe annet enn at du kjøper inn Bepanthen på apoteket. Ny brystvorte-krem. Jeg hadde blod og tårer første gang, prøvde skjell og annet. Denne gangen smurte jeg vortene fra første sug. Etter hver amming i ca 5-6 uker. Har ikke hatt en liten antydning engang til såre brystvorter:D Gjorde absolutt ingenting med de før fødselen og det er mange år mellom barna.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Herding er en av mange gamle myetr som frarådes nå for tiden. Jeg stemmer også for bephanten. Vidundersalve! Den er fantastisk for sår hud, og da spesielt babyromper, brystvorter og gnagsår. Reparerer alt over natta og gjør at du ikke trenger andre kremer og salver.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Herding skal vist være en myte, ja, men jeg skal prøve det neste gang.. Gutten tok helt riktig tak, men jeg ble sår okke som. Du kan ta en klut/håndkle og liksom børste over knoppen. Så kan du også gå mest mulig uten bh, evnt klippe hull i bhn så knoppen er "ute i det fri". Kanskje den strutter seg litt da. Og selvfølgelig disse salverådene over her.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Ok, takk for svar Og da kommer et annet spm til meg; er det noen av dere her som får til amming og som IKKE har den typiske knotten på brystet? Forklaring; jeg har areola, men kun fargen. Om jeg fryser så nuprer hele det fargede området seg og det slipper fort opp igjen. Når da puppen er varm, våt av melk og spytt erfarer jeg fra de to forrige at puppen sklir ut av munnen. Jeg har ikke innovervendte brystvorter, mer heller rett og slett flate...? Skjønner dere...? Vil gjerne få det til uansett. Har nå sittet og sett på videoer på Ammehjelpen.no og samtlige modeller der har jo den hersens knoppen som babyen tar inni munnen. Da blir det jo mer stødig, vil jeg tro... Mer pupp som er inni munnen liksom. Huff, jeg er dårlig på å forklare, håper noen skjøner hva jeg mener!!! HI
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 Finner du ikke et bilde på nett av ca likedanne pupper? Men jeg tror jeg forstår litt. For når jeg er full av melk(sprengt) er jeg sjeleglad jeg har knoppen. Da bruker han den for å suge ut litt før jeg legger han til slik at han får skikkelig tak. Kanskje du må håndmelke deg selv litt med varmt omslag før amming? For når puppen ikke er så sprengt så suger han inn så mye han får tak i. Nesten hele areolaen min.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Takk for svar Får håpe jeg får det tl å funke denne gangen. Har alliert meg med ei venninne som har ammet noen ganger og er dreven Ammehjelpen finnes ikke i mitt fylke, så det blir litt vanskelig. Sykehuset har nok ammepol, men det blir litt vel tungvint, dessuten husker jeg fra forrige gangene at de på føden IKKE gjorde slik jeg har blitt fortalt denne gangen av MØDRE... Får trå til og prøve med alle kunstens regler HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå