lillevanilje Skrevet 11. mars 2011 #1 Skrevet 11. mars 2011 Noen tips om en nett vogn hvor barnet sitte vendt mot den som triller når man setter på sportsvogndelen? Det er noe jeg har sett ikke er mulig på mange vogner og jeg lurer virkelig på hvorfor. Spesielt med vogner som har liten bag ser jeg dette som et problem. Barn leser fare ut av foreldres ansiktsuttrykk og trenger blikkontakt for å forstå om en ambulanse, folkemengde etc er truende eller ei. Jeg har hørt at barnet først skal snus når det selv viser initiativt til å se andre veien ved å snu seg mye. Noen som vet om vogner eller kan bekrefte/avkrefte det jeg har hørt?
Babyønske �� Skrevet 11. mars 2011 #2 Skrevet 11. mars 2011 På de fleste av Teutonias vogner kan man ha barnet vendt mot seg når det sitter i sportsvognen. Du kan det også på Emmaljunga City Cross og noen andre Emmaljunga modeller. Og forsåvidt flere vogner: noen av Quinny, Bugaboo, enkelte Brio, Hartan, Gesslein, Tfk med multi x bag, ICandy, Maxi Cosi Mura, Britax Dual B, kommer an på hvilken type vogn du er ute etter da. Ofte går man over til sportsvogn rundt 6 mnd alder. Og det er på en måte en ny og stor verden som åpenbarer seg for barnet da. Masse inntrykk, noen vanskeligere å takle enn andre. Det å ha blikkontakt med den som triller føler de nok en større trygghet. Opplevde det litt med gutten min. Hadde Simo hvor jeg hadde han vendt mot meg til å begynne med. Men kjøpte en shoppingtrille hvor han kun satt vendt fra meg. Da opplevde jeg situasjoner der han plutselig kunne begynne å skrike. Han var til vanlig trygg og sikker på det meste, veldig nysgjerrig og utforskende og elsket å studere verden rundt seg. Men det ble nok for utrygt alikevel når han ikke kunne ha blikkontakt meg og få bekreftet at alt er bra.
trolla <3 <3 Skrevet 11. mars 2011 #3 Skrevet 11. mars 2011 Quinny speedi. Liten, lett og kan snues begge veier.
LilleTroll<3 Skrevet 11. mars 2011 #4 Skrevet 11. mars 2011 Veit man kan sette sportsdelen begge veier på en emmaljunga. Om det gjelder alle modellene, er jeg usikker på.
turnerImagen har kommet ut:) Skrevet 11. mars 2011 #5 Skrevet 11. mars 2011 Vi tenkte det samme som deg og endte opp med å kjøpe brio happy. Fant fjorårets på tilbud til 3999,-, så da var det ikke så mye å lure på synes vi. Den er ikke spesielt stor, men ikke den netteste heller da, og fire faste hjul, men et greit kompromi tenkte vi. Og siden den var så billig, har vi råd til å kjøpe en nettere sportsvogn etter hvert. Lillegutt er fremdeles i magen, så vi har ikke testa den ut ennå..
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 11. mars 2011 #6 Skrevet 11. mars 2011 Spørsmålet er hva som regnes som liten vogn da... de fleste Emmaljungavognene kan man ha sportsdelen begge veier, men det er noen unntak. Uten å si det sikkert tror jeg det er de som kommer bare som sportsvogn. Men jeg vil vel ikke påstå at Emmaljunga er en liten vogn, ikke en gang city cross, som er av de minste. Jeg har den, men kjøpte en bugaboo for å få en mindre vogn. Både bugaboo cameleon som er en duovogn, og en bugaboo bee som er trillen til bugaboo kan snus begge veier, og det er små og nette vogner. Ellers vet jeg lite om vogner, for da jeg fant bugaboo cameleon fant jeg det som var tilnærmet perfekt vogn for oss, og har ikke lett noe mer etter den tid.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 11. mars 2011 #7 Skrevet 11. mars 2011 hei:) jeg har nettopp kvittet meg md min vogn nettopp pga dette med å kunne ha ham vendt mot meg når den tid kommer...vognen måtte være liten og ha svingbare hjul og kunne vendes OG være liten nett... jeg endte opp med teutonia fun 2010 helt super vogn altså! og så liten og nett men alikevel good plass i bagen:) det var min anbefaling ihvertfall;) jeg hadde en moutain buggy og det er også en nett vogn men teutonia slo den syns jeg...
Tamu Skrevet 11. mars 2011 #8 Skrevet 11. mars 2011 Hei! Har Brio Sing og sittedelen kan snus begge veier! er en liten vogn, som kan slås sammen. Plusset med denne er at du kan klikke fast barnesete (brio primo) fra basen i bilen og rett på vogna. Altså tre deler som kan klikkes på samme understell! Bor selv i tredje etage og nødt å bære vogna opp og ned og er suuper fornøyd!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. mars 2011 #9 Skrevet 11. mars 2011 Emmaljunga City Cross, Teutonia Spirit s3 og Bugaboo Cameleon! Har selv City Cross, og digger den vogna- brukt / bruker den til begge jentene mine=) Vendbar sportsvogndel er et must for meg også, derfor blir mange av trehjulingene uaktuelle dessverre..
lillevanilje Skrevet 14. mars 2011 Forfatter #10 Skrevet 14. mars 2011 Tusen takk for svar! Godt å få innspill til sittestillingen - det er hvertfall bestemt at det ikke blir en vogn uten mulighet til å ha vesla snudd mot oss når vi skifter til sportvogndelen. Har sett på City Cross og den "har alt", men den er fortsatt ikke av de netteste. Teutonia fun 2010 er nett, men der har jeg hørt mye negativt om hjulene på vinterføre (de er så små). Brio har jeg ikke sett noe særlig på så det er jo en idè. Det som hadde vært perfekt synes jeg hadde vært en Moutain buggy som ble litt mindre når man la den sammen og hvor barnet kunne sitte mot deg. Quinny har jeg ikke sett på - har bagen på denne ok strl? Vesla vår kommer denne sommeren og trenger å ha plass til vinterpose når hun er et halvt år gammel.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 14. mars 2011 #11 Skrevet 14. mars 2011 Nå er jeg på usikker grunn her, for jeg har ikke hatt quinny selv, men tror ikke bagen er veldig stor. Og kan du ha babyen mot deg i sportsdelen da? Jeg trodde ikke det, men det er sikkert flere og annerledes quinny modeller nå enn da jeg fikk førstemann. Uansett, kan hende bagen er ute av bildet når vesla er halvåret uansett. Sønnen min nekta å ligge i vogna etter han var 4-5 mnd, bare hylte hvis han var våken når vi trilla tur, da ville han opp og se, og vi måtte over til sportsdel, mens andre bruker bagen til både 8 og 10 mnd. Som du sier, city cross har alt, utenom at den ikke er liten og nett i forhold til de andre nevnte vogner. Men det er nok den som er best på vinterføre av dem, for alle vogner med små hjul har trøbbel i større og mindre grad på vinterveier. Til bugaboo kan man kjøpe vinterhjul vet jeg, har ikke gjort det selv, men blir vel til neste vinter tenker jeg. Har forøvrig hørt at den mister litt av de gode trilleegenskapene med de store vinterhjula. Og samme hvor mye du leter tviler jeg på at du finner en vogn som tilfredsstiller alle krav. Jeg tror ikke den vogna finnes for noen av oss. Det er alltid noe som skulle vært bare litt annereledes. Men lykke til på vognjakt. Det var det mest slitsomme å få i hus da jeg skulle ha førstemann husker jeg.
lillevanilje Skrevet 16. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 16. mars 2011 Takk for svar S+S <3 09+11. Vi skal til Sverige en tur til helga og håper å lande på noe når vi er der - og tjene litt på svenskekrona i tillegg Du har nok rett i at den ultimate vogna ikke finnes, men jeg håper jeg lander nært. Jeg har hørt at man med Quinny kan ha barnet vendt mot seg - men siden den har tre hjul er den neppe like god som city cross på vinterføre. Men ser allikvel for meg at tre store hjul er bedre enn fire hvor to er veldig små.. Jeg kan legge inn etter helga hva jeg landet på - kjenner jeg meg selv rett blir jeg nok fornøyd. Er ikke av typen som angrer - eller gråter over spilt melk
sprudle79 Skrevet 16. mars 2011 #13 Skrevet 16. mars 2011 Jeg vil anbefale deg å titte på Brio GO. Den vogna har vi landet på for den passer vårt behov veldig bra. Den er nett og lett, men samtidig er det grei plass i bagen og sportsdelen er stor nok. Sportsdelen kan vendes begge veier og det er svingbare forhjul. Det eneste som ikke er perfekt med den vogna er at den ikke er så god som turvogn i ulendt terreng, men vi har en emmaljunga duo edge fra sist som vi kan bruke til det formålet.
mor til en stor og liten Skrevet 17. mars 2011 #14 Skrevet 17. mars 2011 Jeg kjøpte Britax Vigour pakke. Kjempefornøyd! Bag, sportsdel (vendbar) og bilstol. Bilstolen settes på vogna med et klikk, så enkelt å stikke på butikken. Lett å kjøre;) Nett er den og bagen er nok av de minste. Holder nok ikke lenger enn til 6 mnd. Lillegutt ligger i bagen om natta så jeg får "brukt opp" vogna likevel! Jeg betalte 6500,- for hele pakken. http://www.barnevognguiden.no/britax/britax-vigour-3.html
lillevanilje Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 21. mars 2011 Tusen takk for mange gode svar. Vi landet på Emmaljunga City Cross og håper vi blir fornøyde - sparte over 1000 kr på å kjøpe den i Sverige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå